خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کتاب «حاشیه‌های فمینیستی قرآن» ترجمه شد

کتاب «حاشیه‌های فمینیستی قرآن» مهم‌ترین اثر عایشه هدایت‌الله است که به همت مرضیه محصص و نفیسه دانشفرد ترجمه شده و به زودی منتشر می شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کتاب حاشیه‌های فمینیستی قرآن که به همت مرضیه محصص و نفیسه دانشفرد ترجمه شده و به زودی در مجموعه اسلام‌پژوهی منتشر خواهد شد.

رویکردهای زن‌محورانه به قرآن در سالیان اخیر به نحو فزاینده‌ای در فضای آکادمیک مطالعات قرآنی، ظهور و بروز داشته است. انگاره‌های مطرح در این رویکرد، از مباحث مشترک میان‌دانش‌های قرآنی، فلسفه دین، کلام و زبان‌شناسی است.

کتاب «حاشیه‌ های فمینیستی قرآن» با عنوان انگلیسی «Feminist Edges of the Qur’an» که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد را می‌توان مهم‌ترین اثر عایشه هدایت‌الله دانست. این کتاب در واقع محصول سال‌ها کاوش نویسنده در آثار زن‌مدارانه قرآن‌پژوهان است.

عایشه هدایت‌الله دارای درجه دکترای مطالعات اسلامی از دانشگاه کالیفرنیاست و از سال ۲۰۰۸ تاکنون در آکادمی مذاهب آمریکا دارای کرسی گروه «اسلام، جنسیت و زن» است و آثار مهمی در زمینه گفتمان جنسیت در اسلام و مطالعات منتشر کرده است.

کتاب حاشیه‌های فمینیستی قرآن نخستین بار در سال ۲۰۱۴ به چاپ رسیده و بارها مورد تجدید چاپ قرار گرفته است. این اثر به عنوان متنی آکادمیک توسط دکتر مرضیه محصص، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی و نفیسه دانشفرد در مجموعه اسلام‌پژوهی با سردبیری مهرداد عباسی از «انتشارات کرگدن» به زودی منتشر خواهد شد.

منبع: ایکنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.