خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سران کاتولیک: در این بحران پاپ فرانسیس باید الگوی دیگران باشد

انتقاد از پاپ به دلیل استفاده کم از ماسک؛

پاپ فرانسیس به دلیل استفاده کم از ماسک در ملاقات های مردمی، حتی در محیط های بسته، با انتقاد برخی از سران کاتولیک مواجه شد که می گویند پاپ علاوه بر محافظت از سلامت خود، باید یک الگو برای مردم عادی باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از گاردین، در جلسه آخر هفته پاپ فرانسیس و نخست وزیر اسپانیا در واتیکان، هیچ یک از آن ها در بخش عمومی این مراسم ماسک نداشتند. اگرچه وی (Pedro Sanchez) هنگام ورود به واتیکان صورت خود را با ماسک پوشانده بود، اما قبل و بعد از این دیدار خصوصی هر دوی آن ها و معاونانشان ماسک خود را برداشته بودند.

اوایل این ماه (اکتبر ۲۰۲۰) رابرت میکنز، که ۳۰ سال است از واتیکان گزارش می دهد، توئیتی با عنوان «یک عکس مضطرب کننده» از پاپ بدون ماسک در یک اجتماع سرپوشیده منتشر کرد. در این مراسم تعداد زیادی از مردم که ماسک خود را پایین می کشیدند تا با پاپ صحبت کنند، همچنین پاپ فرانسیس در حال بوسیدن دست کشیش هایی که به تازگی منصوب شده بودند مشاهده می شود.

این در حالی است که در واتیکان قانون استفاده از ماسک در داخل و خارج فضاهای سرپوشیده وضع شده است. چرا که رعایت فاصله اجتماعی ممکن است دشوار باشد.

در دوهفته گذشته تست کووید ۱۹ سیزده نفر از محافظان پاپ فرانسیس که در دیدار با یک مهمان، در محل اقامت وی حضور داشته اند، مثبت اعلام شده است. بر اساس ردیاب «دانشگاه جان هاپکینز»، در کل ۲۷ مورد ابتلا به کرونا در واتیکان گزارش شده است.

پاپ فرانسیس ۸۳ ساله یک ریه خود را در نوجوانی به دلیل بیماری عفونی از دست داده است و در صورت ابتلا به ویروس کرونا در معرض خطر جدی خواهد بود. هفته گذشته توماس ریس (Thomas Reese)، کشیش و روزنامه نگار یسوعی نامه ای با عنوان «شما باید بهتر بدانید» به پاپ فرانسیس نوشت و شش دلیل برای ضرورت استفاده از ماسک توسط پاپ را در آن نوشت.

ریس در این نامه خطاب به پاپ گفته است که «شما در حال حاضر به عنوان یک مسیحی، و بالاتر از آن در مقام پاپ، باید الگوی خوبی برای جهانیان باشید.» وی از پاپ فرانسیس خواسته است که به عنوان یک رئیس قوانین را با جدیت بیشتری رعایت کند و افزود: آیا شما واقعا می خواهید که مانند ترامپ باشید!

آستین ایواری (Austen Ivereigh)، زندگی نامه نویس پاپ، گفته است که او بیشتر از گذشته از ماسک استفاده می کند و قصد دارد دوباره احتیاط را بیشتر رعایت کند.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.