خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نخستین شناسنامه نوزاد بین ادیان

امارات متحده عربی برای فرزند متولد شده از مادر مسلمان و پدر هندو یک استثنای بی سابقه قائل شد و شناسنامه صادر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از ایندپیدنت، امارات متحده عربی، برخلاف قانون «منع ازدواج بین ادیان»، برای کودکی که از مادر مسلمان و پدر هندو متولد شده است، شناسنامه صادر کرد؛ طبق قانون در این کشور یک زن مسلمان نمی تواند با یک مرد غیر مسلمان ازدواج کند. البته عکس این قضیه مجاز است.

«کیران بابو» و «صنم صدیقه» قبل از اینکه در سال ۲۰۱۷ به امارات بروند، در سال ۲۰۱۶ در جنوب هند باهم ازدواج کردند و پس از یک سال، صاحب فرزند شدند اما کشور امارات به دلیل ازدواج بین ادیان از صدور شناسنامه برای آن نوزاد خودداری کرد.

بابو در مصاحبه با «خلیج تایمز» گفت: پس از تولد نوزاد، با صدور شناسنامه مخالفت شد چرا که من یک هندو هستم. سپس از طریق دادگاه به عدم صدور شناسنامه اعتراض کردم. دادرسیچهار ماه طول کشید و در نهایت درخواست من رد شد.

این زوج قبل از اینکه مقامات تصمیم به صدور شناسنامه برای فرزندشان بگیرند، از سفارت هند در امارات درخواست کمک کرده بودند.

آقای بابو گفت: در نهایت بخش قضایی پرونده من را یک استثنا قرار داد. به من گفته شد که پس از این باید در چنین مواردی یک نامه درخواست تنظیم کنیم، آن را به تایید رئیس دادگستری برسانیم و سپس برای صدور شناسنامه به مرکز بهداشت مراجعه کنیم. آن ها به من گفتند که اولین موردی است که این قانون اصلاح می شود.

وی افزود: این چند ماه برای همه ما سخت بود. دختر من ۹ ماهه است و نیاز به واکسیناسیون دارد. در حال حاضر خانم صدیق به همراه بچه به کرالا در جنوب هند بازگشته اند.

براساس گزارش Freedom House (خانه آزادی) مستقر در آمریکا بیش از ۸۵ درصد از جمعیت امارات را ساکنین خارجی تشکیل می دهند و این افراد فاقد حقوق سیاسی و فرصت های انتخاباتی هستند؛ از جمله هزاران نفر از ساکنان بدون تابعیت معروف به بیدون ها (Bidoon).

با وجود این که امارات تبعیض های مذهبی را منع کرده است، اما همچنان دین رسمی در این کشور به شدت کنترل می شود و قانون منع ازدواج زنان مسلمان با مردان غیر مسلمان همچنان پا برجاست.

بحث سیاسی نیز در این کشور تحت کنترل شدید است؛ فعالان حقوق بشر و طرفداران «اخوان المسلمین» در زندان ها به سر می برند و ورود گروه های حقوق بشری در این کشور ممنوع است.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.