خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارشی از «هویت مذهبی» نوجوانان اسپانیایی‌تبار آمریکا

براساس گزارش مرکز تحقیقات پیو، نوجوانان آمریکایی‌ اسپانیایی‌تبار از انجام فعالیت ­های مذهبی با والدین لذت می ­برند، اما تعداد کمی از آنها مذهب را بسیار مهم می­ دانند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، اسپانیایی‌تبار­ها، که یکی از سریع ترین گروه ­های نژادی و قومی در حال رشد آمریکا هستند و جوان ترین آن ­ها نیز محسوب می ­شوند، با اقداماتی مانند حضور منظم در مراسم­ های عبادی و اعتقاد به این که دین در زندگی آن­ ها بسیار مهم است، مذهبی­ تر از آمریکایی­ها محسوب می ­شوند. با این حال این تفاوت­ ها در میان جوانان آمریکایی چندان فاحش نیست. بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو (pew)، زمانی که صحبت از مذهب می شود، نوجوانان آمریکایی اسپانیایی‌تبار شباهت زیادی با هم سن و سالان خود دارند.

گزارشی از «هویت مذهبی» نوجوانان اسپانیایی‌تبار آمریکا
آمار نشان می دهد که بیشتر جوانان اسپانیایی‌تبار کاتولیک هستند ردیف بالا مربوط به کل نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله است و ردیف پایین مربوط به نوجواناناسپانیایی‌تبار افرادی که به سوالات پاسخ نداده اند در نظر گرفته نشده اند

میزان حضور در مراسم مذهبی در میان نوجوانان اسپانیایی‌تبار با سایر نوجوانان آمریکا برابر است. به عنوان مثال، ۴۵% از نوجوانان اسپانیایی‌تبار اظهار داشته اند که یک یا دوبار در ماه در مراسم­ های مذهبی شرکت می ­کنند. این در حالی است که ۵۳% آنها کمتر در این مراسم­ ها شرکت می کنند. تقریبا چهار نفر از هر ده نفر نوجوان اسپانیایی‌تبار (۴۱%) با هر دو والدین خود در مراسم ­های عبادی شرکت می­کنند، در حالی که حدود یک چهارم آن ها فقط با مادرانشان (۲۴%) و یا (۳%) با پدرانشان شرکت می­کنند.

مانند همه نوجوانان، نوجوانان اسپانیایی زبان نیز به شکل های گوناگونی به انجام مراسم مذهبی با خانواده شان می پردازند. تقریبا دو سوم آنها (۶۴%) می­ گویند که اغلب (۲۱%)  و یا گاهی (۴۳%) با خانواده خود در مورد دین صحبت می­ کنند. از هر ده نفر فقط یک نفر گفت که هرگز چنین مباحثی با خانواده خود ندارد. حدودا چهار نفر در ده نفر اظهار داشتند که حداقل برخی اوقات قبل از وعده ­های غذایی به صورت خانوادگی دعا می ­خوانند و ۲۸% گفتند که کتاب­ های مقدس مذهبی را به صورت خانوادگی و یک صدا می­ خوانند.

گزارشی از «هویت مذهبی» نوجوانان اسپانیایی‌تبار آمریکا
بیشتر نوجوانان اسپانیایی تبار با والدین خود در مورد مسائل مذهبی حرف می زنند ردیف بالا مربوط به کل نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله است و ردیف پایین مربوط به نوجوانان اسپانیایی تبار

در میان نوجوانان اسپانیایی‌تبار که به همراه خانواده خود کارهای مذهبی انجام می­ دهند، تقریبا دو سوم آنان تصدیق کرده ­اند که حداقل بخشی از این کارها را به این دلیل که خانواده ­هایشان از آنان خواسته ­اند، انجام دادند. در عین حال، از هر ده نفر هشت نفر گفته اند که زیاد (۳۶%) یا کمی (۴۵%) از آن لذت می ­برند؛ مشابه آمار به دست آمده از کل نوجوانان آمریکایی که همین نظر را داشته اند.

در حالی که نوجوانان اسپانیایی زبان معمولا با خانواده ­های خود درگیر امور مذهبی می­ شوند، اما سطح پایین­ تری از تعهد مذهبی شخصی در آن ­ها گزارش شده است.

تقریبا سه نفر از هر ده نفر (حدودا ۲۸%) اظهار داشته اند که دین در زندگی آن­ ها بسیار مهم است و درصد مشابهی (۲۷%) گفته ­اند که به صورت روزانه اعمال عبادی را به جا می آورند. و اگرچه اکثریت قریب به اتفاق به وجود خدا اعتقاد دارند (حدود ۸۹%)، اما تعداد کمی از مردم با اطمینان مطلق به این موضوع اعتقاد دارند (حدود ۴۴%). در مورد این سوالات، آنها در کل شبیه نوجوانان ایالات متحده هستند.

با این حال نوجوانان اسپانیایی‌تبار از نظر «هویت مذهبی» از دیگر نوجوانان آمریکایی جدا می­ شوند.

نوجوانان اسپانیایی‌تبار در ایالات متحده به احتمال زیاد کاتولیک هستند و متعلق به گروه ­های مذهبی دیگر نیستند. تقریبا نیمی از آن­ها (۴۷%) کاتولیک هستند، در حالی که یک نفر از هر پنج نفر پروتستان شناخته می شود؛ از جمله آنهایی که پروتستان انجیلی (۱۵%)، پروتستان اصلی (۵%) و پروتستان سیاه پوست هستند.  در کل، نیمی از نوجوانان آمریکایی، مانند نوجوانان اسپانیایی‌تبار ، حدود ۲۴% کاتولیک و بیشتر به عنوان پروتستان (۳۶%) شناخته می­شوند.

در مورد بی دین بودن اختلاف زیادی میان نوجوانان وجود ندارد؛ تقریبا سه نفر از هر ده اسپانیایی‌تبار (۲۹%) می­ گویند از نظر مذهبی بدون مذهب هستند. به عنوان مثال، آتئیست، آگنوستیک و به طور خاص بدون هیچ دینی.

درباره سوال در مورد معنویت و اخلاق، نوجوانان اسپانیایی‌تبار نظراتی متفاوت با همسالان سفیدپوست و غیر اسپانیایی‌تبار خود دارند. نوجوانان اسپانیایی‌تبار در پاسخ به این سوال که آیا ایمان به خدا برای معنویت و داشتن ارزش های خوب ضروری است، به این شکل تقسیم بندی می­ شوند:

۵۰% می ­گویند که لازم نیست، در حالی که ۴۸% نظر موافق دارند. در مقایسه با آنها، ۷۱% از نوجوانان سفیدپوست می­ گویند که اعتقاد به خدا برای معنوی بودن غیر ضروری است و ۲۸% آنها این امر را ضروری می ­دانند.

گزارشی از «هویت مذهبی» نوجوانان اسپانیایی‌تبار آمریکا
تفکیک نوجوانان اسپانیایی تبار با توجه به این نظر که اعتقاد به خدا برای زندگی معنوی و اخلاقی ضروری است یا خیرسمت چپ جدول اعتقاد به این که فقط یک <a data ail=65088 target= blank href=httpsadyannewscoms=D8AFDB8CD986 title=جستجوی کلید واژه دین>دین<a> راستین است یا بیشتر <a data ail=65088 target= blank href=httpsadyannewscoms=D8AFDB8CD986 title=جستجوی کلید واژه دین>دین<a> ها سمت راست جدول ردیف اول کل نوجوانان ردیف دوم اسپانیایی تبارها ردیف سوم غیر اسپانیایی ها

نوجوانان اسپانیایی زبان نیز در مورد مفهومی معروف به «انحصارگرایی مذهبی» اختلاف نظر دارند؛  ۴۰% آنها می ­گویند که بسیاری از ادیان ممکن است درست باشند و ۳۴% معتقدند که تنها یک دین راستین است. کمتر کسی می­ گوید که حقیقت کمی در ادیان وجود دارد (۱۵%) و یا هیچ حقیقتی در ادیان وجود ندارد (حدود ۱۰%). به عنوان مقایسه، در نوجوانان سفید پوست نیز آمار به این شرح است: حدود ۴۷% معتقدند که بسیاری از ادیان درست و به حق هستند و ۲۹% تصور می­ کنند که فقط یک دین درست داریم.

یافته ­های مربوط به عقاید و اعمال دینی نوجوانان بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو است که از ۲۹ مارس تا ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ بین ۱۸۱۱ جفت نوجوان و والدین آنها انجام شده است. اسپانیایی زبان­ ها تقریبا ۲۴% نوجوانان را تشکیل می ­دهند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.