خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درآمد زنان در کشورهای مذهبی کمتر از مردان است

پژوهشی که در ایالات متحده امریکا منتشر شده است، تأثیرات سیستماتیک دین بر درآمد و دستمزد زنان را نشان می‌دهد. یکی از عوامل این وضعیت، تأکید ادیان بر تشکیل خانواده های بزرگتر خوانده شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، براساس یک تحقیق که تفاوت درآمد زنان و مردان را در ۱۴۰ کشور مقایسه کرده است، در کشورهای مذهبی درآمد زنان نسبت به مردان بسیار کمتر می باشد. در این پژوهش مشترک دانشگاه‌های کلورادو دِنور و مینه‌سوتا که در «مجله اکادمی مدیریت» نشر شده است، آمده است که زنان در کشورهای مذهبی فقط ۴۶ درصد درآمد مردان را دارند، در حالی که درآمد زنان در کشورهای سکولار در مقایسه با درآمد مردان دست کم به ۷۵ درصد می رسد.

بنا بر یافته‌های پژوهشگران، دلیل این تفاوت در این است که ادیان بیش از همه به تشکیل خانواده های بزرگتر تأکید می کنند، آنچه که امکانات ترفیع و پیشرفت کاری زنان را کاهش می دهد. همچنان تأکید مذاهب بر اطاعت زنان از مردان نیز می تواند یکی دیگر از عوامل کمتر بودن معاش و درآمد زنان در مقایسه با مردان به شمار رود.

براساس این گزارش این پدیده جهانی منحصر به یک دین نبوده و پیروان ادیان جهانی به شمول یهودیت، مسیحیت، اسلام، بودایی و هندویسم را در بر می گیرد.

پژوهشگران این تحقیق تدابیر سخت‌گیرانه در این زمینه را توصیه کرده و می گویند که یکی از راه های رسیدن زنان به دستمزد مساوی با مردان می تواند وضع قانون در این ارتباط باشد.

منبع: دویچه وله

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.