خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقش برجسته مسلمانان در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

مسلمانان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کنگره این کشور نقش برجسته تری نسبت به گذشته داشته اند، به طوری که نه تنها به طور گسترده در رای گیری ها مشارکت کردند بلکه نمایندگان برجسته مسلمان دوباره به مجلس نمایندگان راه یافتند و از سوی دیگر برخی از چهره های جدید کرسی‌های مجالس قانونگذاری ایالتی را به دست ‌آوردند. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده دو روز پس از رای گیری همچنان برنده نهایی را نشناخته و این موضوع باعث دور شدن توجهات از سایر تحولات شده است.

در این انتخابات رأی‌دهندگان آمریکایی نه تنها رئیس جمهور بلکه اعضای سنا، مجلس نمایندگان و مجالس ایالتی را نیز انتخاب می‌کنند.

براساس اعلام شورای روابط اسلامی-‌آمریکایی(CAIR)، آمریکایی‌های‌ مسلمان نقش برجسته‌ای در این انتخابات داشته‌اند.

به گفته این شورا، حدود یک میلیون مسلمان آمریکایی در انتخابات شرکت کرده اند که نزدیک به ۶۹ درصد آنها به جو بایدن نامزد حزب دموکرات و ۱۷ درصد به دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی رای دادند.

نهاد عواد(Nihad Awad)، مدیر اجرایی ملی CAIR گفت: توانایی قابل توجه جامعه مسلمان در تأثیرگذاری بر نتایج رقابت‌های انتخاباتی متعدد این کشور – از جمله انتخابات ریاست جمهوری – از سوی کاندیداها و رسانه‌های ملی شناخته شده است.

بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود با مسلمانان آمریکا ارتباط برقرار کرده و قول داده بود که با افزایش جنایت نفرت ضد مسلمانان مقابله کند و از حقوق اساسی آنها حمایت کند.

در سال ۲۰۲۰ ترامپ سخنان صریحاً ضداسلامی خود را که برگرفته از مبارزات انتخاباتی وی در سال ۲۰۱۶ بود، تعدیل کرده بود، با این همه بسیاری از مسلمانان در آمریکا خاطرات تلخی از سیاست‌هایی مانند ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا دارند.

به گزارش ایکنا، مسلمانان در آمریکا نه تنها شرکت کنندگان منفعل در انتخابات نیستند، بلکه نمایندگانی نیز در کنگره دارند.

سه شنبه شب، سه عضو مسلمان مجلس نمایندگان بار دیگر در حوزه‌های انتخابیه خود انتخاب شدند. این سه نفر یعنی ایلهان عمر در مینه سوتا، رشیده طلیب در میشیگان و آندره کارسون در ایندیانا دوباره به مجلس نمایندگان ایالات متحده راه یافتند.  هر سه نفر عضو حزب دموکرات هستند.

ترامپ بارها در حملات نژادی خود، این افراد و دیگر منتقدان غیر سفیدپوست را هدف قرار داده است. برای مثال وی در توییتی خود در سال ۲۰۱۹ گفت: چرا آنها به مناطق ورشکسته و جرم خیزی که از آنجا آمده‌اند برنمیگردند و آنجا را درست نمی‌کنند؟

طبق موسسه نظرسنجی پیو، سه و نیم میلیون مسلمان در ایالات متحده زندگی می کنند که حدود یک درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. بیشتر آنها در ایالت هایی مانند نیویورک ، میشیگان ، ایلینوی و کالیفرنیا ساکن هستند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.