خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اظهارات جدید مفتی سعودی درباره زنان جنجال به پا کرد

مفتی سرشناس سعودی با اظهارات جدید خود درباره زنان و اینکه آنها تنها ابزاری برای لذت بردن هستند، در محافل مختلف جنجال به پا کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، علی المالکی، مفتی سرشناس سعودی با اظهارات جدید خود درباره زنان و اینکه آنها تنها ابزاری برای لذت بردن هستند، در محافل مختلف جنجال به پا کرده است.

المالکی در اظهاراتی جنجال برانگیز که از سوی شبکه ماهواره ای الرساله پخش شد، گفت: هدف از ازدواج با زن لذت بردن است اما قضیه خدمت به شوهر، پخت و پز، شستشوی لباس ها و مانند آن به هیچ وجه برای آنها واجب شرعی نیست مگر اینکه احیانا عرف باشد همچنانکه یک قانون فقهی هست که می گوید اگر در جامعه ای که چنین زنی در آن اقامت دارد، پخت و پز و مانند آن عرف باشد، در چنین صورتی برخی می گویند بر زن واجب است.

وی افزود: برخی از علما معتقدند که اگر در خانه خانواده زن، خدمتکاری وجود داشته باشد، بر مرد واجب است که خدمتکاری بیاورد و او خدمت نکند.

مالکی پس از آنکه اظهاراتش درباره زنان جنجال به پا کرد، به تصحیح دیدگاهش پرداخت و در توییترش نوشت: آنچه در مورد کلمه استمتاع(لذت بردن) ذکر کردم، یک لفظ شرعی و بدون ابهام است و مقصود از آن نکاح قانونی و رابطه مباح میان زوجین است که در کتاب و سنت مشخص شده است.

این مفتی سعودی در ادامه نوشت: شریعت مطهره به زنان جایگاه والایی داده است و این همان منظور من از روابط زناشویی است نه خدمت و بردگی و سبک شمردن آنها و واجب شمردن اعمالی که خداوند و رسولش (ص) واجب نکرده اند.

منبع: شفقنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.