خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دادوستدهای فرهنگی میان زرتشتیان و مسلمانان در سه دهه نخست هجری

«دادوستدهای فرهنگی میان زرتشتیان و مسلمانان در سه دهه‌ی نخست هجری» جدیدترین کتابی است که توسط نشر هیرمبا به بازار کتاب عرضه شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کتاب «دادوستدهای فرهنگی میان زرتشتیان و مسلمانان در سه دهه‌ی نخست هجری» توسط فرهاد صبوری‌فر استادیار گروه تاریخ دانشگاه اراک به نگارش درآمده است، نویسنده ای که پیش از این نیز کتاب «تاریخ روابط پارسیان هند و زرتشتیان ایران» را نوشته است.

نشر هیرمبا کتاب مذکور را بدین ترتیب معرفی کرده است: در پایان روزگار ساسانی با ظهور دین اسلام پیروان آن به بهانه‌ گسترش اسلام، با اتکا به نیروی نظامی دست به فتوحات زدند. مسلمانان به هنگام توسعه حوزه‌ اسلامی به جوامع دیگری برخورد کردند. از جمله ایرانیان که با فرهنگ و باورهای متفاوتی با اعراب شکل گرفته بود. بر اساس شواهد و مدارک تاریخی در سه دهه‌ی نخست هجری به موازات برخوردها میان زرتشتیان و مسلمانان کم‌کم نوعی دادوستد فرهنگی نیز میان آنان برقرار گردید.

دادوستدهای فرهنگی میان زرتشتیان و مسلمانان در سه دهه نخست هجریکتاب «دادوستدهای فرهنگی میان زرتشتیان و مسلمانان در سه دهه‌ی نخست هجری»، نخستین دفتر از گنجینه کتاب های تاریخی نشر هیرمبا است که «وهبیز» نامیده می شود. این کتاب در بردارنده پنج بخش است:
کتاب در بردارنده‌ی پنج بخش است.
بخش اول‌: منش زرتشت آیین و باورهای زرتشتیان
بخش دوم: ورود اسلام به ایران و شیوه‌ی برخورد با زرتشتیان
بخش سوم: زرتشتیان پس از ورود اعراب
بخش چهارم: زمینه‌های تأثیر زرتشتیان بر مسلمانان
بخش پنجم: تأثیر آیین اسلام بر زرتشتیان

به گزارش برساد، چاپ نخست این کتاب که ۳۳۶ صفحه دارد در ۷۵۰ نسخه و به بهای ۷۰ هزار تومان منتشر شده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.