خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

از تعطیلی موزه‌ها در واتیکان تا قوانین سختگیرانه‌ مراسم عبادی

در پی محدودیت های جدید کرونایی؛

واتیکان در راستای اجرای محدودیت های کرونایی قانون جدیدی وضع کرد که طبق آن موزه ها تعطیل شد و اسقف ها باید برای برگزاری مراسم مذهبی ملزم به گرفتن تاییدیه از رم شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از crux، ایتالیا طی مصوبه ای از سوی نخست وزیر، اقدامات جدیدی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می دهد؛ از جمله منع رفت و آمد پس از ساعت ۱۰ شب، دقیق تر شدن آموزش از راه دور برای دانش آموزان دبیرستان، تعطیلی مغازه های بزرگ و تعطیل شدن موزه‌ها.

مطابق با قوانین دولت ایتالیا، واتیکان در چهارم نوامبر بیانیه ای صادر و اعلام کرد که موزه‌ها از روز پنجم نوامبر تا سوم دسامبر بسته می شود.

در حالی که روز سوم نوامبر در ایتالیا تعداد ۲۸۲۴۴ مورد جدید ابتلا و ۳۵۳ مورد مرگ بر اثر کووید ۱۹ ثبت شده است، مانند سایر کشورهای اروپایی مثل فرانسه و انگلستان قرنطینه کامل اعلام نشده و مناطق مختلف آن براساس نرخ عفونت به سه دسته مختلف تقسیم می شوند.

مناطق «سبز» که با تعداد کمی مبتلا مواجه هستند فقط محدودیت های ملی در آن ها اعمال می شود. در مناطق «نارنجی» آمار روزافزون است و با ممنوعیت سفر به مناطق دیگر و تعطیلی مواجه می شوند. بارها، رستوران ها و شیرینی فروشی ها از جمله مکان های تعطیل در این مناطق هستند. مناطق «قرمز» به طور کامل قرنطینه می شوند و غیر از فروشگاه های مواد غذایی، خرده فروشی ها و آرایشگاه ها همه جا تعطیل خواهد شد. همچنین کلیه فعالیت های ورزشی و دبیرستان ها تعطیل خواهد بود.

در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در ایتالیا، واتیکان در ماه مارس موزه‌های خود را (که مراکز اصلی پول سازی هستند) تعطیل کرد. اما از ماه ژوئن این مراکز با رعایت فاصله و شرایط بهداشتی دوباره به فعالیت خود ادامه می دادند.

پاپ فرانسیس نیز در پی مثبت اعلام شدن نتیجه تست یکی از شرکت کنندگان در مراسم، دیدارهای هفتگی خود را تعطیل کرده و به صورت پخش زنده آن ها را برگزار می کند.

واتیکان در اقدامی قابل توجه قانون جدیدی وضع کرد که طبق آن باید اسقف ها برای برگزاری مراسم مذهبی از رم تاییدیه کتبی بگیرند. این دستور که از ۱۰ نوامبر اجرا خواهد شد، کنترل امور مربوط به اسقف های محلی را بیشتر کرده و نظارت ها را بر ایجاد دستورات جدید بیشتر می کند.

سال ها منتقدان اظهار داشته اند که یکی از دلایل سو استفاده در مجامع، عدم نظارت برای ایجاد نظم جدید است.

این تصمیم پاپ همچنین قدرت کاردینال برزیلی، جوآو براز آویز (Joao Braz de Aviz) را بیشتر می کند. آویز از سال ۲۰۱۱ بر مجمع مذهبی واتیکان نظارت می کند و به عنوان یک متحد نزدیک فرانسیس در کوریای رم است.

مترجم: حامد حبیب‌زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.