خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خام کردن یونیت ایربگ پس از تصادف

ردنا (ادیان نیوز) – عمل کردن ایربگ‌ها پس از تصادف باعث ذخیره شدن کد خطا در یونیت ایربگ می‌شود، پس از دخیره شدن این کد یونیت ایربگ دیگر عمل نخواهد کرد مگر اینکه این کد خطا پاک شود. پاک شدن این کد خطا با دیاگ امکان پذیر نیست و بایستی توسط متخصصین مجرب که دارای علم کافی در این زمینه هستند، انجام شود. نکته قابل توجه اینست که همیشه نباید ایربگ عمل کند تا کد خطا ذخیره شود. در واقع ممکن است به خودرو ضربه‌ای وارد شود که باعث ذخیره شدن کد خطا تصادف در یونیت ایربگ می‌شود بدون اینکه کیسه ایربگ عمل کند. در چنین شرایطی چراغ هشدار ایربگ روشن می‌شود و بایستی نسبت به خام کردن یونیت ایربگ اقدام کنید.

مزایای ریست ایربگ : در بسیاری از موارد در هنگام تصادف به  ECU ایربگ هیچ ضربه ای وارد نمی گردد و این یونیت  کاملا از ناحیه ضربه به دور است همچنین موارد متعددی وجود دارد که در آن ضربه ها در هنگام تصادف از طرفین بوده و یا خودرو در یک گودال کوچک افتاده و ایربگ ها نیز فعال نشده اند اما این کد در ماژول ایربگ ذخیره می شود.

در این گونه مواقع که به ای سی یو ایربگ ضربه ای وارد نشده است و ماژول دارای شکستگی نیست می توان به جای تعویض یونیت اصلی ایربگ که هزینه های زیادی را به شما تحمیل می کند، برنامه یونیت ایربگ را اصلاح کرد و آن را به یک ای سی یو ایربگ نو تبدیل نمود و هیچ تفاوتی بین آن ها بعد از ریست نخواهد بود و می توان آن را مجدد استفاده نمود.

اقدامات لازم پس از تصادف خودرو

خام کردن یونیت ایربگ پس از تصادف

در صورتی که تک ایربگ باشد (یعنی فقط ایربگ راننده عمل کند) معمولا ۳ کار بایستی انجام شود : ۱ – صافکاری و نقاشی ۲ – خرید ایربگ راننده و تعویض ایربگ راننده ۳ – تعمیر ایربگ شامل خام کردن یونیت ایربگ و دیاگ

و در صورتی که دو ایربگ باشد معمولا چهار کار بایستی انجام شود که شامل : ۱- صافکاری و نقاشی ۲- خرید ایربگ راننده و شاگرد ۳- خرید پوسته داشبورد (در بعضی خودروها مثل ال ۹۰ لازم به خرید پوسته نیست) ۴- خام کردن یونیت ایربگ و دیاگ

پس بصورت کلی هزینه‌های بازسازی مجدد ایربگ شما به شرح زیر است :

  1. هزینه صافکاری
  2. هزینه نقاشی
  3. هزینه کیسه ایربگ
  4. اجرت تعویض کیسه ایربگ راننده
  5. اجرت تعویض کیسه ایربگ شاگرد
  6. صداگیری داشبورد
  7. اجرت خام کردن یونیت ایربگ
  8. در بعضی مواقع که کمربندها قفل باشند بایستی شبیه ساز نصب گردد و یا جفت کمربند خریداری شود.

یکی از مهم ترین سوالات در زمینه تعمیرات یونیت ایربگ اینست که چگونه باید از سالم بودن سیستم ایربگ اطمینان حاصل کنیم؟ حتما باید بعد از تعمیر ای سی یو ایربگ رعایت شود. دقت داشته باشید که بعد از انجام ریست ایربگ حتما باید از وجود چراغ عیب یاب سیستم ایربگ اطمینان حاصل نمود. در واقع در صورت سالم بودن کلیه قطعات، برنامه ریزی، تعمیر و ریست  صحیح یونیت ایربگ و سایر قسمت های سیستم ایربگ، چراغ  ایربگ بعد  باز نمودن سوییچ روشن می شود و بعد از  چک کردن سلامت سیستم ایربگ که تقریبا ۵ ثانیه طول می کشد خاموش خواهد شد. همچنین حتما باید یکی از فیش ها را بیرون کشید و از ثبت خطا در سیستم اطمینان حاصل نمود.

آیا بستن کمربند برای عمل کردن ایربگ‌ها الزامی است؟

خیر اما همان طور که گفته شد سیستم ایربگ یک روش تکمیلی برای سیستم کمربند ایمنی جهت کاهش صدمات در هنگام تصادف شدید است. همچنین برای بهینه بودن تاثیر ایربگ در جلوگیری از صدمات باید کمربند های ایمنی بسته باشند. توجه داشته باشید که کمربند ایمنی اولین سیستم ایمنی خودرو است که از سلامتی سرنشینان خودرو محافظت می‌کند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.