خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سوء استفاده غرب و آمریکا از مدارس دینی برای ترویج تروریسم

قسمتی از مقاله سیمین کرد تحت عنوان سیاست غرب و آمریکا در قبال مدارس دینی!

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، غرب و آمریکا به کمک سرویس های اطلاعاتی خود همواره درصدد ضربه زدن به اسلام از طریق مختلف بوده و هستند. با توجه به گرایشات مختلف مذهبی در اسلام، آن ها تمرکز خود را بر این گذاشته اند تا میان آن ها تفرقه ایجاد کنند. شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را می توان نتیجه تلاش این کشورها برای ایجاد تفرقه نام برد. اما نکته مهمی که سال های اخیر با آن مواجه بودیم، گسترش افراط گرایی و تروریسم در منطقه بوده است. غرب و آمریکا به سراغ مدارس دینی رفته و طعمه های خود را خوب می پرورانند. طعمه هایی که به خاطر جهل و بعضی هم به خاطر قدرت بازیچه سرویس های غرب و آمریکا می شوند.

رهبری داعش را چه کسی بر عهده گرفت؟ کسی که برای کسب آموزه های اسلامی به مدارس دینی رفته بود اما مدتی بعد برای رسیدن به قدرت و کسب نام و آوازه، گروه تروریستی داعش را با حمایت دلارهای غربی ایجاد کرد.

غرب و آمریکا کار خود را کردند و حال نوبت به جذب افراد فریب خورده از طریق احساسات دینی بود. انجام فریب را ابوبکر البغدادی بر عهده گرفت. به سراغ افرادی رفت که اکثرا در مدارس دینی درس خوانده بودند و به بهانه دفاع از صحابه و مقابله با شرک، حاضر می شدند خون هزاران مسلمان و غیر مسلمان بی گناه را بر زمین بریزند.

متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی مانند عربستان سعودی نیز راه غرب و آمریکا را در پیش گرفته اند و برای ایجاد ناامنی در کشورهای اسلامی دیگر، حاضر هستند میلیاردها دلار خرج نمایند و مدارس دینی را آلوده به تروریسم کنند. هر چند این آلودگی به زودی به سراغ خودشان نیز خواهد رفت.

منبع: سنی دیلی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.