خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بینش زنانه در وجود مریم (س) از طریق «عبادت» شکل گرفت

پاپ فرانسیس:

پاپ فرانسیس با بیان اینکه نماز نوعی تماس با خداست، گفت: بینش طبیعی زنانه در مریم مقدس (باکره) به واسطه ارتباط نزدیکش خدا از طریق نماز و عبادت، تعالی یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از واتیکان نیوز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان روز چهارشنبه در حالی که تعالیم خود را در خصوص عبادت و دعا را در سخنرانی هفتگی خود بیان می کرد، مریم (س) را الگویی برای زندگی و عبادت دانست و افزود: ما امروزه از مریم مقدس به عنوان یک زن عابد و پارسا یاد می ­کنیم. (سخنرانی پاپ به دلیل شیوع کرونا به شکل زنده از کتابخانه پاپی پخش می ­شود)

فروتن از صمیم قلب

پاپ جوانی مریم(س) را یادآوری کرد؛ دختر جوان ناصره در سکوت به گفتگو با خدا می ­پرداخت، خدایی که به زودی ماموریتی را به او سپرد.

رهبر کاتولیک های جهان گفت: اگرچه او از همان ابتدای بارداری بی عیب و نقص و پاک بود، اما او چیزی از ماموریت خارق العاده و غافلگیرکننده خود و دریایی طوفانی که باید از آن عبور می ­کرد، نمی دانست.

وی افزود: مسلماً مریم(س) متعلق به گروه بزرگی از افراد فروتن است که مردم هرگز از آنها در کتاب های خود یاد نمی­ کنند، اما خدا او را برای آمدن پسر خود آماده می ­کرد.

در انتظار اراده خداوند

پاپ فرانسیس در ادامه توضیح داد که چگونه مریم(س) منتظر ماند تا خداوند زمام امورش را به دست گیرد و او را راهنمایی کند و چگونه در حالی که تسلیم محض بود خود را برای وقایع بزرگی که خداوند در آنها نقش داشت، آماده کرد.

رهبر کاتولیک های جهان تصریح کرد: کاتشیسم (تعالیم دینی) یادآور حضور دلسوزانه و مداوم او در هدف خیرخواهانه پدر (خداوند) در زندگی عیسی(ع) است.

پاپ فرانسیس افزود: مریم در حال دعا بود که فرشته اعظم، جبرئیل، پیام خود را در ناصره برای او آورد؛ کوچک و در عین حال بی کران. «من اینجا هستم»، همه مخلوقات در آن لحظه شاد شدند. وی گفت که اطاعت توام با اعتماد در طول تاریخ رستگاری، توسط بسیاری از افراد که تسلیم اراده و خواست خداوند بودند بر هر چیزی مقدم بود.

دیدگاه گشاده رویی

رهبر کاتولیک های جهان گفت: هیچ راهی بهتر از گشاده رویی و بلند نظری برای عبادت وجود ندارد؛ پروردگارا هر آنچه که تو بخواهی، در همان زمان که تو بخواهی، همانطور که تو بخواهی.

وی تصریح کرد: این دیدگاه باعث می ­شود که بسیاری از مومنان در روزهایی که غرق در مشکل هستند، به راحتی با واقعیت مواجه شوند. با دانستن این موضوع که عشق خالصانه در هر موقعیتی ارائه می ­شود، ما مورد لطف و یاری خداوند قرار می­گیریم.

پذیرش از طریق نیایش

پاپ فرانسیس خاطر نشان کرد: بسیاری از لحظات شگفت انگیز تحمل شده توسط مریم مقدس، تمام لحظات زندگی او و هر لحظه از زندگی عیسی مسیح(ع)، تا زمان مرگ و قیام او با دعا همراه بود.

مریم مقدس

پدر معنوی تصریح کرد: اگر در نماز بفهمیم که هر روزی از طرف خدا یک دعوت است، قلبهای ما گشوده می ­شود و همه چیز را می ­پذیریم. ما می آموزیم که چگونه بگوییم «آنچه که تو بخواهی پروردگارا، فقط درخواست دارم که در هر مرحله از زندگی من حضور داشته باشی.»

مادر خدا و مادر کلیسا

رهبر کاتولیک های جهان ادامه داد: حضرت مریم(س) با دعا، کلیسای تازه متولد شده را همراهی کرد و با گشایش خود در برابر نیروی روح القدس، مادر خدا و مادر کلیسا شد. بینش طبیعی زنانه در وجود مریم مقدس (که باکره بود) به واسطه ارتباط نزدیکش خدا از طریق نماز و عبادت، تعالی یافت. به همین دلیل است که با خواندن انجیل یادآور می ­شویم که او گاها ناپدید می ­شود، اما در زمان­ های مهم دوباره ظاهر می ­شود؛ این صدای خدا بود که قلب و قدم­ های او را در جایی که حضور او نیاز بود هدایت می ­کرد.

یک مروارید با شکوه

وی عنوان کرد: مریم (س) همه این چیزها را گرامی داشت و در قلب خود حفظ کرد. همه چیز به قلب او ختم می ­شود، که باید از صافی عبادت عبور کرده و به وسیله آن دگرگون شود.

پاپ فرانسیس خاطرنشان کرد: مادر همه چیز را حفظ می ­کند و آن را در گفتگو با خداوند مطرح می ­کند. قلب مریم با مروارید باشکوه مقایسه شده است که با پذیرش صبر و اراده خداوند از طریق اسرار عیسی مسیح(ع) شکل گرفته و صیقل داده شده است. چه زیبا می ­شود اگر ما هم بتوانیم کمی شبیه مادرمان باشیم.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.