خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«حقوق‌بشر» کلید اصلی مأموریت کلیسا است

کاردینال تازه منصوب شده فیلیپین:

کاردینال تازه منصوب شده فیلیپن گفت: حمایت از حقوق‌بشر در قلب مأموریت های هر کلیسایی قرار دارد؛شأن و منزلت انسانی کلید اصلی در مسائل و مشکلات اجتماعی است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از crux، خوزه آدوینکولا یکی از ۱۳ کاردینال جدیدی که توسط پاپ منصوب شده اند، گفت: معتقدم «حقوق‌بشر» در فعالیت ها و ماموریت کلیسا نقش کلیدی دارد.

وی در بیانیه ای گفت: حمایت از حقوق‌بشر هرگز یک گزینه انتخابی نیست و در قلب ماموریت های هر کلیسایی قرار دارد. شأن و منزلت انسانی کلید اصلی در مسائل و مشکلات اجتماعی است. این امر مخصوصا در مورد کشیش ها صادق است، چرا که بسیاری از این حقوق در قلب تعالیم کلیسا هستند.

بنا به گزارش ucanews در اظهارات خوزه آدوینکولا آمده است که کلیسا نمی تواند حقوق‌بشر را به سادگی نادیده بگیرد. چرا که یک بعد اخلاقی در آن ها وجود دارد. برای مثال، حق زندگی با تعالیم کلیسا مبنی بر شأن و منزلت انسان سازگار است.

این کاردینال منصوب شده در گفتگو با واتیکان نیوز با بیان اینکه فقر یکی از دلایل اصلی بروز مشکلات اجتماعی است، گفت: آموزش یکی از راه های پیشرفت برای مردم است تا بتوانند زندگی مناسب تر و درآمد بیشتری داشته باشند.

وی در پی انتصاب اسقف اعظم کاپیز (Capiz)، به عنوان کاردینال جدید در ۲۵ اکتبر، اظهار کرد: کاردینال منصوب گفت که او فکر می کند این بخشی از دسترسی پاپ فرانسیس به مناطق حاشیه ای است او مراکز و مدارسی را در راستای انجام مأموریت ها در مناطق دورافتاده فیلیپین تأسیس کرده است.

در ژوئیه ۲۰۱۹ وی، در مقام اسقف اعظم، رساله ای در مورد خودکشی منتشر کرد که در آن آمده است؛ رهبران کلیسا در مورد علت تمام خودکشی ها پاسخ مناسب نخواهند داشت، اما می توانند در میان جمعیت آسایش ایجاد کرده و از آن ها خواست که «فرهنگ حضور» را پرورش دهند.

در آن زمان ucanews با انتشار این نامه اعلام کرد که کاردینال انتخاب شده بر نقش خانواده ها در جلوگیری از خودکشی تأکید کرده است.

وی تصریح کرد: این امر زمانی محقق می شود که والدین در کنار هم سفر کنند و وقت کافی برای شنیدن حرف های فرزندان و دیگر اعضای خانواده اختصاص دهند. اگر کودکان عشق را در خانواده بینند و کنند، به ارزش و زیبایی زندگی بیشتر پی می برند. وی همچنین به نقش دولت و مدارس به عنوان خانه دوم تأکید کرد.

آدوینکولا گفت: اگر از حال افراد مبتلا به افسردگی آگاه شدیم باید با آن ها ارتباط برقرار کنیم، حتی اگر ما متخصص بهداشت و روان نباشیم.

وضعیت اسقف اعظم ۶۸ ساله به عنوان کاردینال در ۲۸ نوامبر در کنسولگری واتیکان بررسی خواهد شد.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.