خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گروه های تکفیری؛ عامل ناامنی و بی ثباتی در پاکستان

رهبر شیعیان پاکستان تأکید کرد؛

حجت الاسلام والمسلمین نقوی در پیامی اساس بحران پاکستان را فرقه گرایی و افراطی گری دانست و از دولت پاکستان خواستار مهار آن شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان و رییس مجمع علمای شیعه این کشور با صدور پیامی به مناسبت بیستمین سالگرد شھادت انورعلی اخونزاده دبیر کل جنبش جعفریه پاکستان، گفت: شهادت این مرد مجاهد به دست گروہ ھای تکفیری، حادثه ای دلخراش و فراموش نشدنی است، همه ما مدیون شخصیت والای این مرد بزرگ ھستیم.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی گفت: تاریخ شیعیان پاکستان پر از گذشت، فداکاری و قربانی است، شیعیان این کشور در چند دهه گذشته، بخاطر امنیت و بقای کشور، اتحاد ملی  و اسلامی بر شهادت عزیزان خود صبر و تحمل پیشه کردند و با وجود قدرت انتقام از اقدام متقابل اجتناب کردند و از دولت این کشور خواستند که با عمل به قانون اسلام «القتل بالقتل» و قانون اساسی کشور از حقوق ملی آنان دفاع کند.

وی در پیام خود تاکید کرد: دوستداران و رهروان راه شهیدان باید در راہ اتحاد و همدلی، استحکام، حل مسایل و مشکلات طبقات محروم جامعه، پایان دادن فرقه گرایی و افراطی گری و دیگر معضلات اجتماعی پاکستان، گام بردارند ولو در این راہ شهادت نصیب ما بشود.

رهبر شیعیان پاکستان از خدمات دینی و ملی انور علی اخونزاده دبیر کل جنبش جعفریه پاکستان، قدردانی کرد و گفت: من برای مغفرت و علو درجات این شهید بزرگوار دعا می کنم، و ملت فهیم پاکستان را به اتحاد و همبستگی دعوت می کنم که اتحاد بیش از پیش نیازمند جهان امروز است، زیرا وضعیت داخلی فعلی کشور بسیار جدی و نگران کننده است.

منبع: رسا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.