خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هدیه کریسمس بسیجیان برای اقلیت‌های مذهبی

همزمان با ایام کریسمس و میلاد حضرت مسیح(ع) عملیات کمک‌رسانی با عنوان هدیه کریسمس به خانواده‌های اقلیت‌های مذهبی انجام می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ابراهیم محمددوست، دبیر کمیته ادیان الهی نهضت کمک مومنانه سازمان بسیج در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: سازمان بسیج، براساس آیات الهی و روایات در خصوص کمک و یاری رساندن به نیازمندان و بعد از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش همدلی و کمک مومنانه نهضت کمک‌رسانی خود را از هشت ماه قبل مرحله به مرحله اجرایی کرده است.

برنامه‌های کمیته ادیان نهضت کمک مومنانه

وی با اشاره به اینکه این نهضت در قالب ۹ کمیته برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند که یکی از آن‌ها کمیته ادیان الهی است، تصریح کرد: در این کمیته، اقشار مختلف بسیج، عضو هستند که برای کمک‌رسانی به نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونای اقلیت‌های مذهبی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

هدف از کمک به خانواده اقلیت‌های دینی

محمددوست خاطرنشان کرد: این کمک‌رسانی‌ها با هدف اظهار مودت و محبت براساس مکارم اخلاقی آموزش داده شده توسط پیامبر اسلام انجام خواهد شد که بنا داریم به خانواده‌های اقلیت‌های دینی کلیمی، آشوری و ارامنه حاضر در ایران کمک‌رسانی کنیم.

هدیه کریسمس بسیجیان

دبیر کمیته ادیان الهی نهضت کمک مومنانه سازمان بسیج با اشاره به اینکه برای انجام این کمک‌رسانی‌ها جلسه داخلی با اعضای اقشار مختلف بسیج و جلسات بیرونی با نمایندگان اقلیت‌های دینی داشته‌ایم، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از تاریخ ۵ تا ۱۱ دی‌ماه همزمان با ایام کریسمس و میلاد حضرت مسیح(ع) عملیات کمک‌رسانی با عنوان هدیه کریسمس به خانواده‌های شناسایی شده اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این هدایا با رعایت شان و احترام خانواده‌های اقلیت‌های دینی توسط نمایندگان آن‌ها توزیع خواهد شد که یا به صورت بسته‌های معیشتی و یا آزادی زندانیان غیرعمد و یا به صورت بسته‌های دارویی و اقلام بهداشتی خواهد بود.

نحوه شناسایی خانواده‌های نیازمند اقلیت‌های دینی

محمددوست با اشاره به نحوه شناسایی خانواده‌های نیازمند، بیان کرد: خانواده‌های نیازمند این قشر توسط بسیجیان اقشار مختلف مانند اصناف، کارگری، کارخانجات و … و یا مراکز بسیج نهادها مانند وزارت خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات، سازمان حج و زیارت و مجمع جهانی تقریب مذاهب و یا در نهایت از طریق نمایندگان این ادیان شناسایی خواهند شد.

دبیر کمیته ادیان الهی نهضت کمک مومنانه سازمان بسیج در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون جلسات مختلف با اعضای کمیته و همچنین خیرین بازار و کسبه در حال برگزاری است تا ان‌شاءالله فرایند جمع‌آوری کمک‌ها نهایی شده و در زمان مقرر کمک‌رسانی انجام شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.