خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمایت بهائیت از «دونالد ترامپ»

فعالیت‌های رسانه‌های بهائی و بهائیان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده حمایت آشکار این فرقه از «ترامپ» است. بهائیان که عمدتاً با سلطنت‌طلبان همراهی داشتند، این بار هم در حمایت از ترامپ، با این جریان همگام شده اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، فعالیت‌های رسانه‌های بهائی و بهائیان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده حمایت آشکار این فرقه از «ترامپ» است. بهائیان که عمدتاً با سلطنت‌طلبان همراهی داشتند، این بار هم در حمایت از ترامپ، با این جریان همگام شده اند.

این فرقه در حالی سنگ ترامپ را به سینه می‌زند که وی به عنوان چهره‌ای نژادپرست، سخنان و اقدامات بسیاری علیه حقوق برابر انسان‌ها و حتی محیط‌زیست داشته‌است و به باور بسیاری از کارشناسان، جریان‌های نژادپرستی و خودبرتر پندار در آمریکا، بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، جان تازه‌ای گرفته‌ بود.

تنها نمونه‌ای از سخنان نژادپرستانه وی در ادامه ذکر شده‌است:

ترامپ در جلسه‌ای، ضمن اشاره به مهاجرانی از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا، گفت: «چرا این مردم را از کشورهایی که چاه توالت هستند، به اینجا راه می‌دهیم؟»(۱) رئیس‌جمهوری وقت آمریکا در ادامه سخنان خود گفته بود که ترجیح می‌دهد مهاجرانی از کشورهایی مانند نروژ به آمریکا بروند!

یا در جای دیگری از وی نقل شده که می‌گوید:‌ «این سیاه‌ها، پول‌های من را می‌شمارند! چقدر نفرت‌انگیز! تنها آدم‌هایی که خوش دارم حسابِ پول‌های من را داشته باشند آن کوتاه قدهای عرق‌چین به سر هستند [منظور یهودی‌ها]… این شخص به نظرِ من خیلی تنبل است. البته تقصیرِ خودش نیست. تنبلی در ذاتِ سیاهپوستان است. جداً می‌گویم. همین‌طور است. دستِ خودشان نیست.»(۲)

حمایت بهائیت از «دونالد ترامپ»

چنین سخنان و رفتارهایی به تعدد در کارنامه وی موجود است. اما شاید دلیل علاقه و سینه‌چاکی بهائیان برای ترامپ، ضداسلام بودن اوست. تا جایی که در سال ۲۰۱۵، ترامپ در جایگاه کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا، خواهان ممنوعیت ورود تمام مسلمانان به این کشور شده‌بود! بعدتر نیز دولتش برای تحقق نسخه آسان‌گیرانه‌تری از این سیاست، تلاش بسیاری داشت که در دادگاه‌های آمریکا به چالش کشیده‌شد.

واقعیت این است که برخلاف ادعای بهائیان بر صلح‌طلبی و اهمیت به وحدت عالم انسانی، تا جایی که قدرتی نداشته باشند، از سیاست‌مداران تبعیض‌گرا، نژادپرست و جنگ‌طلب حمایت می‌کنند، وای به روزی که به آن‌ها اجازه داده‌شود تا قدرتی به دست آورند!

پی‌نوشت:
با ترامپ، نژادپرستی در آمریکا دوباره جان می‌گیرد (در واکنش به توهین ترامپ به مردم کشورهای افریقایی)، سایت پارس‌تودی.
روایت سابقه طولانی ترامپ در نژادپرستی؛از دهه ۱۹۷۰ تا سال ۲۰۱۸، جرمن لوپز.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.