خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

زاون سرکیسیان درگذشت

زاون سرکیسیان مدیر و موسس موزه سرگئی پاراجانف ایروان درگذشت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، زاون سرکیسیان عکاس شهیر ارمنستانی درگذشت. وی مدیر و موسس موزه سرگئی پاراجانف ایروان و از دوستان نزدیک این فیلمساز ارمنی بود.

در عکس فوق زاون در سال ۲۰۱۴ به آدیس عیسی قلیان، عکاس و خبرنگار روزنامه آلیک در مورد قابی از پاراجانف می گوید که خودش ثبت کرده است. در این عکس پاراجانوف در حال برگزاری مراسم تشییع جنازه خودش در خیابان های ایروان است. دسته عزاداران از دوستان نزدیک پاراجانف بودند که البته به گفته عکاس مردم عادی هم گاهی گروه را همراهی می کردند.

زاون در ادامه داستانی را نقل می کند که در آن پاراجانف در حالت درازکش در تابوتی قرار گرفته و به سوالات خبرنگاران پاسخ می دهد. وی در جواب خبرنگاری که پرسیده بود چرا در تابوت خوابیده می گوید: در حکومتی زندگی می کنیم که فقط با آدم مرده کاری ندارد. من الان در آزادی مطلق خودم هستم.

زاون سرکیسیان از علاقمندان هنر ایرانی بود. رفاقت وی با کیارستمی باعث شد آثاری از این هنرمند شاخص ایرانی در موزه پاراجانف جایگاه دائمی خود را داشته باشند.

به گفته زاون سرکیسیان بیش از سی اثر از عباس کیارستمی در این موزه نگهداری می شود. در کنار عکاسی و موزه داری وی در دوران جوانی از چهره های شناخته شده گروه های زیرزمینی راک شوروی بود.

منبع: آلیک

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.