خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادیان در شرایط همه‌گیری کرونا چگونه کمک می‌کنند؟

گفت‌وگو با اد مارتین؛

بیشتر ما که مذهبی هستیم، بر این باوریم که در دین ما به راه و روش مسالمت‌آمیز و خیراندیشانه و کمک به مردمی که نیازمند هستند، توصیه شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ‌یک عضو بنیانگذار گروه آمریکایی “لوک ۱۰” برای گفت‌وگوی ادیان گفت: نشست مجازی گفت‌وگوی ادیان با عنوان “همسایه من کیست”، گامی برای یافتن راه‌های کمک ادیان به مردم در شرایط همه‌گیری‌هایی چون کرونا است.

وی افزود: ما به عنوان یک مجموعه متکثر دینی که شامل یک روحانی مسلمان، یک خاخام یهودی و یک کشیش مسیحی است، به دنبال برقراری گفت‌وگو درباره این هستیم که دین ما برای کمک به یکدیگر در دوران همه‌گیری بیماری چه می‌گوید.

مارتین تصریح کرد: این سه نفر درباره دیدگاه‌های دین خود در این زمینه صحبت می‌کنند و سپس به پرسش شرکت کنندگان پاسخ خواهند داد.

این صاحبنظر گفت‌وگوی ادیان تصریح کرد: با توجه به وضعیت سیاسی کنونی و موانع دیدار و گفت‌وگو میان ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها، یک راه برقراری گفت‌وگو که برای هر دو دولت مقبول باشد، دیدار و گفت‌وگو میان رهبران مذهبی است.

مارتین افزود: بیشتر ما که مذهبی هستیم، بر این باوریم که در دین ما به راه و روش مسالمت‌آمیز و خیراندیشانه و کمک به مردمی که نیازمند هستند، توصیه شده است.

وی تاکید کرد: من به عنوان کسی که از شاخه میسیحت “منونیت” است، از یک مذهب صلح‌آمیز می‌آیم که به جنگ باور ندارد و می‌خواهد با مذاهب و ملت‌های دیگر پیوند برقرار کند و کاری به موضع دولت ندارد.

عضو بنیانگذار گروه “لوک ۱۰” درباره پایه‌گذاری این مجموعه هم گفت: لوک ۱۰، یکی از فصل‌های انجیل است که درباره ایجاد پیوند میان فرهنگ‌ها و مذاهب در ورای مرزها سخن می‌گوید تا به یاری نیازمندان رفت. ما چهار نفر هستیم که این مجموعه را پایه گذاری کردیم. ما خیلی نگران تأثیر بد همه‌گیری کووید-۱۹ بر مردم ایران بودیم.

مارتین افزود: افزایش تحریم‌های آمریکا کار ایران را دشوار کرد. بنابراین ما به دنبال کمک کردن به مردم ایران در شرایط همه‌گیری کرونا هستیم.

این فعال صلح گفت: من نزدیک به ۳۰ بار از ایران دیدار کرده‌ام و در آمریکا از ایرانی‌ها که بیشترشان دانشجو بودند، پذیرایی کرده‌ام که تجربه‌ای غنی هم برای زندگی شخصی و هم باورهای دینی من بوده است.

اد مارتین درباره تجربه دیدارهایش از ایران گفت: من تجربه بسیار خوبی داشته‌ام. مردمی که من را نمی‌شناسند، فکر می‌کنند مثلاً من از اسکاندیناوی هستم. بعد که می‌گویم از آمریکا، شگفت زده می‌شوند و لبخند به صورت می‌آورند و خوش آمد می‌گویند. من هر وقت می‌خواهم به ایران بروم، اینجا می‌گویند “آیا نگران نیستی”؟ من می‌گویم تنها نگرانی من گیر کردن در ترافیک است.

وی اظهار کرد: من فکر می‌کنم مهمترین کار و هدف ما باید افزایش دیدار چهره به چهره میان مردم دو کشور باشد. از راه این دیدارهاست که دو طرف در می‌یابند که نیازهایی یکسان و اهداف یکسانی در زندگی دارد.

منبع: دین آنلاین

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.