خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانشگاهیان لهستان نسبت به تلاشها برای “بدنام کردن” پاپ سابق، ژان پل دوم، هشدار دادند

لهستانی‌ها می‌گویند: ژان پل دوم، مک کاریک را به مقام اسقف اعظمی و سپس کاردینالی ارتقا داد. این واقعیت قابل انکار نیست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز۱۵۰۰ نفر از دانشگاهیان هلند بعد از انتشار گزارش ده نوامبر واتیکان درباره کاردینال مک کاریک، دادخواستی را درباره تلاشها برای ” بدنام کردن و بی اعتبار ساختن ژان پل دوم تنظیم کرده اند. 

تئودور مک کاریک اسقف اعظم سابق کلیسای واشنگتن بود که در سال ۲۰۱۸ به دلیل شکایات متعددی که از وی درباب آزار جنسی صورت گرفته بود به دستور پاپ فرانسیس خلع لباس شد.

در گزارش دهم نوامبر واتیکان، پاپ سابق متهم به زمینه سازی پیشرفت کاررینال مک کاریک در سلسله مراتب کلیسای کاتولیک شده است.

در گزارش بی سابقه ۴۴۹ صفحه ای واتیکان آمده است که ژان پل دوم پیش از انتصاب مک کاریک به مقام اسقف اعظمی کلیسای واشنگتن در سال ۲۰۰۰ گزارش های مفصل و نامه های بسیاری از سوء رفتار کاردینال مک کاریک دریافت کرده بود، اما این زنگ هشدارها را نادیده گرفته است.

دانشگاهیان لهستان در اعتراض به این گزارش نوشته اند ما از همه میخواهیم با حسن نیت رفتار کنند و درباره این گزارش تامل کنند. ژان پل دوم مانند هر انسان دیگری حق دارد که درباره او و اقداماتش با صداقت و عدالت بحث شود. بدنام کردن و بی اعتبار کردن ژان پل دوم هم به او آسیب میزند هم به همه ما.

در میان امضا کنندگان این درخواست کسانی همچون کریستوف زانوسی کارگردان برنده جایزه اسکار و آدام دنیل راتفلد وزیر سابق امورخارجه لهستان و هانا ساشوخا، سفیر لهستان در واتیکان نیز به چشم میخورد.

سفیر سابق لهستان در واتیکان به آژانس خبری پرس گفت ژان پل دوم، مک کاریک را به مقام اسقف اعظمی و سپس کاردینالی ارتقا داد. این واقعیت قابل انکار نیست. اما اینکه ادعا شود وی از فساد جنسی وی خبر داشته است قابل قبول نیست.

گزارشهای دیگر حاکی از این است که این سند واتیکان برای تبرئه پاپ فرانسیس منتشر شده است. پاپ فرانسیس از سال ۲۰۱۷ درصدد تحقیق درباره اتهامات مک کاریک نود ساله برآمد و این در حالی است که بنا به ادعای شاکیان، آنها در این باره نامه ها و شکایات فراوانی به واتیکان فرستاده بودند.

منبع: گفتگوی ادیان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.