خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پایان همکاری ستاره بارسلونا با هواوی در حمایت از مسلمانان اویغور

آنتوان گریزمن، مهاجم بارسلونا اعلام کرد که در حال فسخ قرارداد حمایت مالی خود با هواوی است، زیرا گزارش شده این غول مخابراتی چین در نظارت بر مسلمانان اویغور دست داشته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزبازیکن ۲۹ ساله و فرانسوی بارسلونا در پیامی که به زبان فرانسوی در اینستاگرام خود منتشر کرد نوشت: به دلیل سو‌ءظن‌های شدیدی نسبت به اینکه هواوی (Huawei) از طریق استفاده از نرم‌افزار تشخیص چهره در ایجاد «هشدار اویغور» (برنامه‌ای برای تشخیص هویت اویغورها و ارسال هشدار به پلیس) کمک کرده، من بلافاصله به همکاری خود با این شرکت پایان می‌دهم.

شرکت تحقیقاتی نظارت IPVM مستقر در ایالات متحده در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، گفت که هواوی در آزمایش نرم‌افزار تشخیص چهره در چین مشارکت داشته است. این نرم‌افزار هنگام شناسایی چهره‌های اویغور می‌تواند هشدارهایی را به پلیس ارسال کند.

براساس گزارش دیده بان حقوق بشر مستقر در ایالات متحده (HRW)، لیستی از بیش از ۲۰۰۰ بازداشت شده قومی اویغور در سین کیانگ نشان می‌دهد که دولت از یک پروژه گسترده جمع آوری اطلاعات برای بازداشت خودسرانه اویغورها در منطقه استفاده کرده است. این لیست از سال ۲۰۱۸ شامل اسامی اویغورهای سین کیانگ، شماره تلفن‌ها و دلایل بازداشت آنها در سیستم اردوگاهی چین به دلیل مسائلی مانند مطالعه قرآن، پوشیدن لباس مذهبی یا سفر خارجی است.

گریزمن در زمان عضویت در تیم ملی فرانسه قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد، وی از سال ۲۰۱۷ سفیر مارک هواوی است.

منبع: دویچه‌وله

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.