خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تشکیل فرقه جدید مسیحی «LMX» و واکنش ها

گروهی از مسیحیان تشکیل یک فرقه جدید با عنوان LMX (متد ارتباط آزاد) دادند که معتقد است حضور خداوند و تلاش­ های مشترک ما را به سوی راهی آزادتر و جدیدتر برای ارتباط باهم هدایت می ­کند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از christianpost گروهی از متدیست­های پیشرو و جمعی از مسیحیان فرقه­ ای جدیدی تشکیل دادند که با عنوان (LMX‌ (Liberation Methodist Connexion شناخته می­ شود.

آنها در وب سایت خود چنین توضیح دادند: ما یک گروه مردمی از رهبران مذهبی سابق، فعلی و غیرمتدیست هستیم که در زمینه آشکار کردن قلمرو خداوندی فعالیت می ­کنیم و از تمامی کسانی که هویت و تجلی خدادادی خود را گم کرده اند، دعوت می ­کنیم.

کسانی که مورد استقبال ما قرار می­ گیرند، شامل تمامی هویت­ های جنسی، زمینه ­های مذهبی یا غیر مذهبی، نژادها و قومیت ­ها و تک همسران یا غیر تک همسران می ­شود.

ما در حال دستیابی به راهی جدید برای پیروی از مسیح هستیم که عدم توازن قدرت­ ها، سلطنت­ ها و امتیازاتی که متدیسم را آزار داده است، رد کند. از جمله: استعمار، برتری سفیدپوستان، بی عدالتی ­های اقتصادی، نظام مرد سالاری، تبعیض جنسی، وابستگی به روحانیت، رفتار و مقررات مخالف سالخوردگان، ترنس هراسی، ناهمگونی و تبعیض براساس توانایی.

ما اعتقاد داریم که حضور خداوند و تلاش­ های مشترک ما را به سوی راهی آزادتر و جدیدتر برای پاسخگویی و درخواست از یکدیگر و ارتباط باهم هدایت می ­کند.

LMS گفت که دین آن ها بر روی سنگ نوشته نشده است، اما خداوند بی نهایت بخشنده، مهربان، آفریننده، شفابخش و رهایی بخش جهان است.

کشیش آلتئا اسپنسر- میلر، یکی از سازمان دهندگان گروه جدید در گفتگو با UM News‌ گفت: آنها احساس می ­کنند زمان مناسب برای تشکیل LMX‌ فرا رسیده است. برنامه زمانی روح القدس، تصمیم ما را برای راه اندازی LMX‌ پیش می ­برد و ما ندای او را دنبال می­ کنیم.

مارک تولی، متدیست و رئیس موسسه حفاظت از الهیات مذهب و دموکراسی، پیش بینی کرد که LMX  به یک نیروی اساسی تبدیل نخواهد شد.

تولی در یک پست وبلاگی چنین نوشت: LMX با استنتاج منطقی، اگر به طور کامل اصول الهی را به نفع فعالیت­ های سیاسی کنار نگذارد، پلورالیسم ( چندگانگی) علوم دینی را دنبال خواهد کرد. بدون شک فرقه LMX بسیار کوچک آغاز شد و یک جنبش کوچک نیز باقی خواهد ماند. اکثر رادیکال ­ها در متدیسم (یا هر آنچه که در نهایت نامیده شود) باقی می ­مانند و هرآنچه که از ساختار فرقه قدیمی باقی مانده است را تغییر می ­دهند.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.