خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسیحیانی که با افراد بی‌ایمان ازدواج می‌کنند، باید طرد شوند

مسیحیانی که با افراد بی ایمان ازدواج می ­کنند، عشق خود به مسیح را با سرپیچی آشکار از تعالیم خدا و روحانیون به خطر انداخته و باید از عضویت کلیسا برکنار شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، کشیش جان پایپر در پست اخیرش در وبسایت DesiringGod در پاسخ به سوال خواننده ای که پرسیده بود «وقتی یک مسیحی آگاهانه با یک کافر ازدواج می کند، کلیسا چه واکنشی دارد؟» نوشت: مسیحیانی که با افراد بی ایمان ازدواج می ­کنند، عشق خود به مسیح را با سرپیچی آشکار از تعالیم خدا و روحانیون به خطر انداخته و باید از عضویت کلیسا برکنار شوند

کشیش ابتدا بر جدی بودن چنین وضعیتی تأکید کرد و توضیح داد هنگامی که یک مسیحی «توصیه بزرگان کلیسا را ​​رد و با یک کافر ازدواج می کند» چندین لایه «گناه» وجود دارد.

نخست، وی با استناد بر قرنتیان ۷:۳۹ که به اهمیت ازدواج فرد مسیحی با فردی که او هم پیرو خدواند است، اشاره دارد، چنین گفت: «شخص مومن از دستور صریح عهد جدید خداوند سرپیچی و تمرد ­کند». اگر این تعلیم برای شخص با ایمان روشن شود و مومن اطاعت از این دستور را رد کند، او بر خلاف تعالیم خدا و روحانیون عمل کرده است.

دوم، پایپر گفت یک مسیحی که ازدواج با یک کافر را انتخاب می­ کند، نشان می ­دهد که عشقش به مسیح تا چه حد عمیقا در معرض خطر است. او پرسید چگونه ممکن است که قلب مومن، عیسی را عنوان گنجینه عالی و خشنودی در آغوش بگیرد اما سخنان عیسی را رد کند تا در آغوش کسی باشد که هیچ ایمان و علاقه ­ای به ارزشمندترین دارایی این شخص ندارد؟

وی افزود: برای من غیرقابل تصور است. من همیشه آن را غیرقابل درک می­ دانم. چیزی است که عمیقا، عمیقا با عشق و علاقه قلبی به مسیح در تضاد است. این لایه دوم گناهکاری است.

سرانجام، پایپر گفت: اگر یک مسیحی برخلاف توصیه رهبران کلیسا با یک فرد بی ایمان ازدواج کند، این ازدواج نوعی پشت پا زدن به اقتدار بزرگان است، که خداوند این قدرت را برای محافظت از مطیعان در برابر گناه به آن ­ها داده است.

نویسنده کتاب «زندگی خود را هدر ندهید» افزود: یک مسیحی که با وجود توصیه بزرگان به سمت این ازدواج می­ رود، باید از عضویت در کلیسا برکنار شود تا مومن نافرمان را آگاه کند، آنها را از خواب بیدار کند و به آنان یک قلبمطیع هدیه داده و آنها را بازگرداند.

وی اظهار داشت: بسیاری از مردم کتاب مقدس را جدی نمی ­گیرند. آنها از کلیساهایی که کتاب مقدس را (به روشی که من می گویم، جدی می­ گیرند) عصبانی می ­شوند. امروزه بسیاری از مسیحیان چنین طرد کردنی را بیش از آنکه مفید بدانند مضر می ­دانند. آن را غیرقابل تحمل می­ نامند. حتی آن را نفرت انگیز می­ نامند. اما این به این دلیل است که آنان دانش و معرفت خود را بالاتر از دانش و معرفت خداوند می ­دانند.

پایپر تصریح کرد: به محض عقد ازدواج نباید آن را فسخ یا لغو کرد با این حال تحول قلبی از سوی مسیحی برای توبه واقعی ضروری است. باید یک پشیمانی واقعی وجود داشته باشد و از عدم تبعیت از دستور مذکور (قرنتیان اول ۷:۳۹ ) پشیمان شود. باید توبه و اقرار کرد که قلب حق ندارد کسی را در محبت و دوستی، بالاتر از مسیح در خود جای دهد. باید به دلیل پشت پا زدن به مشاوره رهبران الهی ابراز عذرخواهی و تاسف کند. به گفته پایپر تمامی این تغییرات با پابرجا ماندن ازدواج نیز ممکن است.

مسیحیانی که با افراد بی‌ایمان ازدواج می‌کنند، باید طرد شوند

نگاهی به آمار ازدواج بین ادیانی آمریکا

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در سال ۲۰۱۵، تقریبا از میان هر ۱۰ آمریکایی، ۴نفر ( ۳۹% ) که از سال ۲۰۱۰ ازدواج کرده­ اند، همسری با مذهب متفاوت دارند.

پیو دریافته است که بسیاری از این ازدواج ­های بین ادیانی، میان مسیحیان و افراد غیرمذهبی بوده است. از میان تمامی بزرگسالان ایالات متحده که از سال ۲۰۱۰ ازدواج کرده­ اند، تقریبا از میان هر پنج نفر یک نفر ( ۱۸% ) شامل ازدواج میان مسیحیان و افراد غیرمذهبی بوده است.

کتی کلر، همسر تیم کلر، کشیش برجسته نیویورک، اخیرا بیان کرده است که رایج ترین مساله ­ای که او و همسرش در دوران کشیشی در خصوص ازدواج با آن مواجه بوده ­اند، ازدواج میان مسیحیان و غیرمسیحیان بوده است. وی هشدار داد که در یک ازدواج نابرابر یا شخص مسیحی باید مسیح را به حاشیه زندگی خود براند و یا شریک زندگی بدون مذهب باید به حاشیه رانده شود.

بنابراین یا ازدواج دچار سختی و پریشانی شده و از هم می ­پاشد، یا با پریشانی و ناراحتی در کنار یکدیگر باقی می ­مانند. یک ازدواج نابرابر فقط برای شخص مسیحی غیرعاقلانه نیست، بلکه برای شخص بدون مذهب نیز غیر منصفانه است. در نهایت این ازدواج برای هر دوی آنها رنج آور خواهد بود.

وی گفت: آیا این ازدواجی است که شما می ­خواهید؟ ازدواجی که مانع رشد شما در مسیحیت شود؟ مانع رشد شما به عنوان یک زوج شود؟ یا مانع هر دوی این تکامل ­ها شود؟

مترجم: حامد حبیب زاده

منبع christianpost
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.