خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازداشت ۳ انگلیسی سیک مذهب به اتهام قتل در هند در سال ۲۰۰۹

این دستگیری­ ها در پی عملیات پلیس میدلندز غربی انجام و برای هر سه نفر تحت شرایط سخت دادگاه وست مینستر لندن قرار بازداشت صادر شد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، پلیس وست میدلندز در بیانیه ­ای گفت: دو مرد ۳۷ و ۴۰ ساله در کاونتری و یک مرد ۳۸ ساله در ولورهمپتون ۲۱ دسامبر توسط پلیس میدلندز غربی و پس از صدور قرار استرداد مجرمین از سوی دادستان وست مینستر دستگیر شدند.

در بیانیه آمده است که آن ها به اتهام توطئه برای قتل در هند در سال ۲۰۰۹ بازداشت شده اند.

پیش بینی می ­شود که این سه نفر پس از استرداد به هند، با برخی از گروه­ های جدایی طلب سیک در انگلیس، ادعا خواهند کرد که دستور چنین اقداماتی توسط وزیرکشور، پریتی پاتل، امضا شده است.

انجمن مطبوعات سیک بیانیه­ ای را به نمایندگی از افراد دستگیر شده منتشر کرده و مدعی شده است که آن ها در ارتباط با قتل رولدا سینگ عضو ارشد RRS بازداشت شده ­اند که در سال ۲۰۰۹ در پاتالیا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و یک هفته پس از حمله درگذشت. در ادامه آمده است این مساله با سفر وزیر امور خارجه انگلیس دومنیک راعب به هند در اوایل سال جاری مرتبط است.

امریک سینگ بهایی، رئیس فدراسیون سیک انگلیس، اظهار داشت: اگر این سه نفر استرداد شوند، قطعا شکنجه می ­شوند و هیچ شانسی برای دادرسی عادلانه ندارند.

مترجم: حامد حبیب زاده

منبع ndtv
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.