خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس به خبرنگاران: به جای کار کردن پشت کامپیوتر، بین مردم بروید

رهبر مسیحیان جهان روز شنبه در پیامی خطاب به خبرنگاران از آنها خواست به جای کار کردن پشت کامپیوتر، کار میدانی انجام دهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس در پیامی که در سایت واتیکان منتشر شده، از خبرنگاران و روزنامه نگاران خواست به جای کار کردن پشت کامپیوتر، تحقیقات میدانی انجام دهند و بازتاب دهنده واقعیت باشند.

پاپ گفت: این خطر وجود دارد که بحران در روند انتشار اخبار و مطالب به سرهم کردن اطلاعات پشت سیستم ها در داخل اتاق های خبر در خبرگزاری ها و شبکه های ارتباط جمعی بدون رفتن به خیابان ها و بین مردم منجر شود.

وی  از روزنامه نگاران خواست تا با افراد، رودرو مصاحبه کنند و به دنبال داستان های واقعی بگردند و از طریق جلسات رودرو اوضاع را بررسی کنندو سخنان شخصیت ها را بشنوند.

رهبر مسیحیان جهان اظهار کرد: برای انتقال واقعیت، باید به اماکنی رسید که هیچ کس از روی کنجکاوی و دیدن واقعیت به آنجا نمی رود.

پاپ از شجاعت روزنامه نگاران حرفه ای که برای صبحت درباره مسائل اقلیت های مظلوم و ظلم علیه فقرا و حتی جنگ های روانی خود را به خطر می اندازند، تمجید و ابراز کرد: گزارش و تحقیقی که به صورت میدانی و برگرفته از واقعیت نباشد، کیفیت را به نفع اطلاعات روتینی که در مقابله با واقعیت اشیا و زندگی ملموس مردم کمترین قدرتی ندارد، از دست میدهد.

او درباره پرداختن مطبوعات به بحران همه گیری کرونا و دیگر بحران ها نیز گفت: خطر روایت همه گیری کرونا و دیگر بحران ها تنها از نگاه جهان ثروتمندتر وجود دارد.

پاپ در عین حال نسبت به اطلاعاتی که بدون تایید در فضای مجازی منتشر می شود نیز هشدار داد و افزود: مدتهاست فهمیده ایم که می توان به راحتی اخبار و حتی تصاویر را به هزاران روش دستکاری کرد.

منبع sputniknews
خبرنگار شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.