خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آزادی اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی، در دنیا نظیر ندارد

رئیس سابق انجمن کلیمیان ایران:

سیامک مره‌صدق گفت: از نظر آزادی و انجام فعالیت‌های دینیِ اقلیت‌های دینی، جمهوری اسلامی ایران یکی از نظام‌هایی است که شاید مشابه آن جای دیگری در دنیا وجود نداشته باشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وقوع انقلاب اسلامی ایران، علاوه بر مسلمانان برای دیگر ادیان توحیدی نیز نویدبخش بود چرا که در زمانه‌ای که سلطه‌گران بر جهان، برای ناکارآمد نشان دادن دین تلاش می‌کردند، در ایران انقلاب دینی به وقوع پیوست.

بدون شک امروز جمهوری اسلامی ایران الگوی عینی همبستگی و همدلی بین پیروان ادیان توحیدی است. در نظام اسلامی ایران، رفتار با اقلیت‌های دینی با نهایت احترام و  محبت است و امروز رفتار صمیمانه نظام اسلامی ایران با پیروان ادیان توحیدی الگوی مطلوبی را از همزیستی مسالمت‌آمیز به جامعه بشری ارائه کرده است.

سیامک مره‌صدق رئیس سابق انجمن کلیمیان ایران در گفتگویی بیان کرد: از نظر آزادی و انجام فعالیت‌های دینیِ اقلیت‌های دینی، جمهوری اسلامی ایران یکی از نظام‌هایی است که شاید مشابه آن جای دیگری در دنیا وجود نداشته باشد.

وی افزود: اقلیت‌های دینی شناخته شده در جامعه ایران، نه تنها از آزادی کامل انجام اعتقادات خودشان برخوردارند بلکه احوال شخصیه‌شان هم بر اساس قوانین سیاسی خودشان صورت می‌گیرد و این چیزی است که در  قانون اساسی هم به آن اشاره شده است.

نماینده کلیمیان در دوره‌های هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پنج نماینده اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حالی که به طور متوسط هر ۲۰۰ هزار نفر ایرانی یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند، اما در شرایطی که تعداد اقلیت‌های دینی در کشور شاید به ۱۰۰ هزار نفر هم نرسد آن‌ها پنج نماینده در مجلس دارند که این نشان دهنده تبعیض مثبت نسبت به اقلیت‌ها در جمهوری اسلامی است.

مره‌صدق تأکید کرد: البته دشمنانِ ملت ایران همواره تلاش کرده‌اند واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهند و رسانه‌های ضدانقلاب مدام تلاش می‌کنند با طرح یک‌سری مسائل، بین بدنه موحد ملت ایران اختلاف ایجاد کنند اما ملت ایران یکپارچه با پیروی از رهبر معظم انقلاب اتحاد بین خودشان را حفظ کردند و تلاش کرده‌اند در درون خودشان انسجام و یکدستی باشد.

منبع یزدرسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.