خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادامه برداشتن صلیب کلیساها در چین

در دو سال گذشته مقام‌های دولت پکن صدها صلیب را از روی کلیساهای استان ژجیانگ برداشته‌اند؛ استانی که بیش از سایر استان‌های چین جمعیت مسیحی دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حزب کمونیست چین در تاریخ ۱۵ ژانویه به طور مخفیانه اقدام به تخریب و سرقت صلیب کلیسای “Canghe” در شهر ونژو این کشور کرده است. به گفته یک منبع مطلع، مقامات محلی حزب کمونیست ماشین‌‌‏آلات سنگین و کارگرانی را برای تخریب صلیب این کلیسا در نیمه شب استخدام کرده بودند. این آخرین اقدام حکومت کمونیستی چین در هدف قرار دادن نمادهای مسیحیت در این استان بوده است.

به گزارش chinaaid، این کلیسا بیش از یک قرن قدمت دارد و جمعیت نسبتن زیادی از مسیحیان در دو شهر ژجیانگ و ونژو زندگی می‌‌‏کنند. حدود ۱.۵ میلیون نفر و یا به بیانی دیگر ۲ درصد از جمعیت ۵۰ میلیون نفری این استان مسیحی هستند.رهبران کلیساها در این استان که به شدت مورد انتقاد دولت پکن هستند می گویند رویکرد مقام‌های محلی در سال‌های اخیر نسبت به کلیسا در این استان سخت گیرانه شده است.

زمانیکه رهبران این کلیسا به اداره پلیس مراجعه و اعلام کردند که صلیب کلیسای آنها به سرقت رفته است با پاسخی عجیب روبرو شدند، اداره پلیس ونژو گفت: “صلیب دزدیده شده کلیسای “Canghe” تحت حفاظت این اداره نبوده به همین دلیل تحقیقاتی درباره این موضوع انجام نمی دهند.”

پیش از این رویداد، یان شیاوجی، شبان ارشد این کلیسا در شبکه های اجتماعی نوشته بود: “شریر در سال ۲۰۲۱ دوباره ظهور خواهد کرد دوباره تخریب های غیرقانونی شبانه و جفا بر مسیحیان آغاز می گردد.”

لازم به ذکر است تخریب و سرقت صلیب کلیساها در چین سابقه ای طولانی دارد، شیا بائولونگ ، دبیر حزب کمونیست استان ژجیانگ در خلال سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ ، دستور حذف کلیه صلیب های کلیساهای این استان مسیحی نشین را صادر کرده بود. در طی این سالها صلیب اکثر کلیساها در این استان تخریب شد که با اعتراض گسترده مسیحیان مواجه گردید. در آن زمان کشیش گو جوزف ، رئیس شورای کلیساهای ژجیانگ ، بیانیه ای عمومی در اعتراض به حذف و تخریب صلیب کلیساها توسط حزب کمونیست چین منتشر کرد که به اتهام مخالفت با کمپین برداشتن صلیب از روی کلیساها و همچنین فعالیت‌های غیرقانونی شامل فساد و اختلال در نظم عمومی محکوم و زندانی شد که بعدها از اتهامات مبرا و آزاد گردید. با این حال در راستای سرکوب اعتراضات تعداد زیادی از ایمانداران چینی زندانی و ۲۵ نفر نیز ناپدید شدند که هنوز هم از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.