خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راهکارهای توسعه مطالعات اسلام و مسیحیت ارمنی بررسی شد

با تأكيد بر تداوم گفتگوهای بینادینی؛

در دیدار رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان با رییس دانشکده الهیات دانشگاه ایروان، راهکارهای توسعه مطالعات اسلام و مسیحیت ارمنی بررسی شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سیدحسین طباطبایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در دیدار با اسقف آنوشاوان، رییس دانشکده الهیات دانشگاه دولتی ایروان، چشم‌انداز روابط دو کشور در عرصه‌های فرهنگی و علمی را روشن و امیدبخش خواند و بر ضرورت همکاری‌های ایران و ارمنستان در حوزه مطالعات دینی تأکید کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان منادی گفتگوی تمدن‌ها و ادیان، در عصر حاضر، مفاهمه و تعامل بین پیروان ادیان مختلف را یکی از مؤثرترین روش‌های مقابله با بحران‌های فراگیر جهانی می‌داند و در راستای آن، مجموعه گفتگوهای دینی را با رهبران ادیان مختلف انجام داده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان برگزاری بیش از ۱۲ دور گفتگوی دینی با کلیسای ارتدوکس روس و نیز انجام برنامه‌های متعدد گفتگوی دینی با دیگر کلیساهای مسیحی از جمله کلیسای کاتولیک و حوزه سیلیسی ارمنی را از جمله فعالیت‌های بین الادیانی جمهوری اسلامی ایران دانست و بر ضرورت برگزاری مستمر گفتگوی دینی بین اسلام و کلیسای مادری اچمیادزین تأکید کرد.

طباطبایی دغدغه‌های مشترک رهبران دینی دو کشور ایران و ارمنستان در موضوعاتی مانند حراست از نهاد خانواده، پاسداشت ارزش‌های اخلاقی، حفظ هویت دینی، محیط زیست و … را از جمله مسائل قابل طرح در گفتگوهای دینی ایران و ارمنستان خواند.

وی برقراری ارتباط سازنده بین ادیان و مذاهب قم و دانشکده الهیات دانشگاه ایروان را از جمله راه‌های ایجاد ارتباطات سازمان‌مند بین مراکز تحقیقاتی حوزه ادیان و مذاهب دو کشور دانست.

لزوم برگزاری دوره‌های آموزش آشنایی با اسلام در ایروان

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اسقف آنوشاوان در سخنانی، شناخت اسلام واقعی، همان اسلام اعتدالی که در رفتار کم نظیر ایران با اقلیت‌های مذهبی ساکن در آن کشور از جمله ارامنه متجلی می‌شود، را از مهمترین مسائل مورد نیاز جامعه ارمنی اعم از توده مردم و نخبگان این کشور خواند.

وی آمادگی دانشکده الهیات دانشگاه ایروان را برای تبادل استاد و دانشجو در زمینه‌های الهیات اسلامی و الهیات ارمنی و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آشنایی با اسلام در این دانشکده اعلام کرد.

رییس دانشکده الهیات دانشگاه دولتی ایروان آشنایی دانشجویان دانشکده الهیات ایروان با زبان فارسی را کلید ورود به اسلام ایرانی دانست و خواستار آموزش زبان فارسی در این دانشکده، شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.