خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

لایحه اجازه حمل اسلحه در اماکن مذهبی در مجلس سنای فلوریدا  

سنای فلوریدا به گسترش حقوق حمل اسلحه رای مثبت داد و از این پس دارندگان پروانه حمل سلاح می‌توانند سلاح گرم مخفی را به یک کلیسا، مسجد یا کنیسه را که در آن مدرسه نیز وجود داشته باشد ببرند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کمیته سنای فلوریدا در آمریکا به گسترش حقوق حمل اسلحه رای داد و از این پس دارندگان پروانه حمل سلاح می‌توانند سلاح گرم مخفی را به یک کلیسا، مسجد یا کنیسه را که در آن مدرسه نیز وجود داشته باشد ببرند.

سناتور جو گروترز که این قانون را در مجلس سنای فلوریدا احیاء کرده، «حمایت از موسسات مذهبی» و «حق دفاع از خودشان با حمل اسلحه» را بهانه تصویب این لایحه عنوان کرده است.

مخالفان و مدافعان معتقدند که ممنوعیت داشتن سلاح در اماکن مذهبی، باعث شده در هنگام تیراندازی‌ها، آن‌ها حق دفاع از خودشان نداشته باشند و به دلیل افزایش تیراندازی های دسته جمعی در مساجد، کلیساها و کنیسه‌ها از سال ۲۰۱۵ ، این امر موجه است. یک پایگاه داده واشنگتن پست از تیراندازی‌های گسترده نشان داد که از ۸۸ کشته شده در تیراندازی دسته جمعی در عبادتگاه‌ها از سال ۱۹۶۶ ، ۴۷ مورد در شش سال گذشته رخ داده است.

گروترز و دیگران استدلال کردند که قانون فعلی حق دفاع از نمازگزاران را سلب کرده است.

مخالفان می‌ترسند وقتی مدارس فضایی را در اختیار گروه‌های مذهبی قرار دهند ، این مصوبه در مدارس دولتی درها را به حمل کنندگان اسلحه نیز باز کند. آنجی گالو از ائتلاف فلوریدا برای جلوگیری از خشونت با اسلحه در مورد برنامه‌های پیش دبستانی با بودجه مالیات‌دهندگان در مدارس خصوصی وابسته به کلیساها سوال کرد.

گالو گفت: ما همچنین نگران کلیساهایی هستیم که روزهای یکشنبه از مدارس دولتی مکان اجاره می‌کنند و سایر برنامه‌هایی که در طول هفته برای مردم برگزار می‌شوند.

سناتور ایالتی، تینا پولسکی، گفت که او هزاران ایمیل دریافت کرده است که از او خواسته‌اند رای مخالف این لایحه رأی دهد.

منبع حوزه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.