خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توبیخ کشیش توهین‌کننده به تصویر مریم مقدس(س)

کاتولیک‌ها خواستار شدند؛

دادخواستی از سوی کاتولیک‌ها منتشر شده است که طی آن از یسوعیان خواسته شده تا یکی از کشیشان خود را به جرم اهانت به یکی از مقدس ترین تصاویر مریم مقدس مورد بازخواست قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از christianpost، سایت خبری لایف دادخواستی با بیش از ۱۷ هزار و ۳۸۴ امضا ارائه داده که طی آن از یسوعیان خواسته شده است تا جیمز مارتین را به دلیل رنجاندن لهستان با توهین به نقاشی مریم عذرای سیاه (Black Madonna) توبیخ کند.

زمانی که مارتین تصویری از نقاشی مریم عذرای سیاه را توئیت کرد، در آن هاله طلایی اطراف مریم مقدس و عیسی مسیح با هاله رنگین کمان جایگزین شده بود، و این خشم عمومی را برانگیخت.

در این دادخواست نیز آمده است، مریم عذرای سیاه در چنتسته کووای لهستان نمایانگر مریم مقدس، حامی و محافظ کشور بوده و مورد احترام است.

پست مارتین بخشی از یک توئیت طولانی در ۱۹ ژانویه بود که وی در آن لهستان را محکوم کرده بود، کشوری که وی ادعا کرد تنفر شدید نسبت به همجنسگرایی در آن بیداد می کند و افراد همجنسگرا به دلیل هتک حرمت به نسخه ای از نقاشی مریم عذرای سیاه با هاله رنگین کمان محاکمه می شوند.

وی با این استدلال که تصویرسازی به عنوان بخشی از جوامع مختلف ایمانی و قومیت ها تاریخچه طولانی دارذ، گفت: جامعه دگرباشان جنسی تصاویر کمی شبیه به این دارند؛ بنابراین جای تعجب نیست که آنها نماد خود یعنی رنگین کمان را به روشی محترمانه به تصویری دوست داشتنی از مادرشان اضافه کنند.

دادخواست مورد نظر با تأکید بر اینکه تاریخچه این تصویر مقدس تاریخ لهستان و مردم لهستان، تاریخ مبارزه و مقاومت است، کشیش یسوعی را متهم به اهانت عمیق به سنت، فرهنگ، تاریخ و مذهب این کشور می کند و خواستار توبیخ مارتین است.

در این دادخواست آمده است: دلیل اینکه مردم از جیمز مارتین عصبانی شده اند، تنها این نیست که به لهستان و لهستانی ها توهین شده است، بلکه او با این تصویر ناپسند به بانوی ما و خداوند کفر ورزیده است. پدر مارتین با تصمیم خود برای براندازی این شمایل مقدس به وضوح ازحد و مرزها عبور کرده است. لطفا مساله را به صورت علنی بررسی کنید.

در طول سالها، مارتین اغلب انتقادات شدیدی را از کاتولیک های محافظه کار به دلیل استقبال از فعالیت های LGBT دریافت کرده است. مارتین طرفدار تغییر در آموزه های کلیسا می باشد به گونه ای که جذب همجنسگرایان را نوعی نظم متفاوت در برابر بی نظمی ذاتی تلقی می کند.

به گفته مارتین اگر کلیسا از اصطلاحات قدیمی، ناشناخته یا توهین آمیز استفاده کند، از گفتگوی واقعی با این گروه جلوگیری می کند.

وی همچنین از کلیسای کاتولیک خواسته است تا خانواده های تحت سرپرستی زوج های همجنس را به عنوان یکی از هزاران راه خانواده بودن در کنار خانواده هسته ای سنتی بپذیرد.

دفاع مارتین از جامعه LGBT همچنین با انتقاداتی از سوی چهره های برجسته فرقه های مسیحیت روبرو شده است.

آل مولر، رئیس مدرسه علوم دینی باپتیست جنوبی گفته مارتین با توصیف جذب همجنسگرایان به عنوان نظم متفاوت، درک کلیسای کاتولیک از آموزه های خلقت، بشریت، گناه و رستگاری را زیر سوال برده و سخنان او نشانگر تمایل وی به جهت گیری کلی مجدد مذهب کاتولیک است.

مترجم: حامد حبیب زاده

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.