خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارش دیدبان حقوق بشر درباره تبعیض علیه اقلیت مسلمان در هند

دیدبان حقوق بشر (HRW)، روز جمعه، با انتشار گزارشی دولت هند را به اتخاذ قوانین و سیاست‌های تبعیض‌آمیز هدفمند علیه مسلمانان و سایر اقلیت‌های دینی متهم کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گزارش دیدبان حقوق بشر در آستانه ۲۳ فوریه، اولین سالگرد خشونت‌ها در دهلی نو منتشر شده که در جریان آن ۵۳ نفر از جمله ۴۰ مسلمان کشته شدند. این خشونت‌ها پس از آغاز اعتراضات علیه قانون اصلاحیه شهروندی هند (CAA) در سال ۲۰۱۹ انجام شد که مسلمانان مهاجر به هند را از شهروندی این کشور محروم کرده است.

این قانون به اقلیت‌های اهل افغانستان، بنگلادش و پاکستان که تا قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ به هند مهاجرت کردند تابعیت هندی داد اما مسلمانان را مستثنی کرده است.

در گزارش دیدبان حقوق بشر آمده است: مقامات به جای انجام تحقیقات معتبر و بی‌طرفانه از جمله در مورد ادعای مبنی بر دامن زدن رهبران BJP به خشونت‌ها و همکاری پلیس در سرکوب‌ها، فعالان و سازمان‌دهندگان اعتراضات را هدف قرار دادند.

میناکشی گنگالی (Meenakshi Ganguly) مدیر امور بین‌الملل دیدبان حقوق بشر در جنوب آسیا، گفت: حزب نارندرا مودی نه تنها نتوانسته است از مسلمانان و سایر اقلیت‌ها در برابر حملات محافظت کند بلکه از جریانات متعصب حمایت سیاسی می‌کند.

کاویتا کریشنان از فعالان حقوق بشر نیز با سرزنش دولت مودی گفت: ما روزانه شاهد موارد زیادی از حملات و رفتارهای متعصبانه هستیم که مسلمانان، سیک‌ها و مسیحیان را مورد هدف قرار می‌دهند. در شش سال گذشته خشونت‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و دولت از آن حمایت می‌کند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.