خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افسانه پردازی در شبکه‌های اجتماعی

هر چند نشر اکاذیب به وفور در چنین شبکه‌هایی مشاهده می‌شود، اما مذموم‌تر ازآن، ایجاد گروه‌هایی است که در فضایی بدون نظارت باکتمان ماهیت خود، سعی درجذب نوجوانان و جوانان مسلمان دارند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گسترش شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای فعالیت‌های تبلیغی فرقه‌ها وگروه‌های معاند محسوب می‌شود. درهمین راستا تشکیلات بهائیت نیز با دستور کار جذب مسلمانان به فعالیت‌های مختلفی مشغولند.

آنان به منظور جذب جوانان مسلمان، اقدام به راه‌اندازی کانال‌های تبلیغی و گروه‌های متعدد درشبکه‌های اجتماعی نموده‌اند که موجب جذب وبازدید تعدادی ازجوانان ازاین کانال‌ها شده‌است.

محتوای این کانال‌ها شامل داستان‌هایی ساختگی از سران بهائیت همراه با مدح آنان، اخبار هفتگی با درون‌مایه تشویش اذهان عمومی ترغیب به خرید اینترنتی داستان‌هایی از بهائی‌شدن مسلمانان ون شر نظراتی عجیب ومضحک درباره بهائیت از زبان بزرگان و دانشمندان، بدون ارائه منبع می‌باشد. مثلاً در یکی از این نقل قول‌ها، از زبان ادیسون آورده‌اند: تمام اختراعاتی که من کرده‌ام به علت وجود عبدالبهاء درجهان و به منظور پیشرفت و ترقی سریع دیانت بهائی بوده ا‌ست!

هر چند نشر اکاذیب به وفور در چنین شبکه‌هایی مشاهده می‌شود، اما مذموم‌تر ازآن، ایجاد گروه‌هایی است که در فضایی بدون نظارت باکتمان ماهیت خود، سعی درجذب نوجوانان و جوانان مسلمان دارند. گروه‌هایی که بانقاب بشردوستانه رفع اشکال درسی، به شناسایی نوجوانان پرداخته و بتدریج باورود به‌حریم خصوصی اعضا، سعی درجذب آنان به تشکیلات می‌نمایند

لذا علاوه برلزوم پیگیری مسئولان سایبری وتلاش برای روشنگری اکاذیب این شبکه‌ها، اولیاء وآ موزگاران نیز باید نظارت دقیق‌تری به نحوه حضور فرزندان در فضای مجازی به منظور گرفتارنشدن سرمایه‌های آینده در دام این فریبکاران، داشته‌باشند.

منبع پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.