خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار مجلس علمای اندونزی در موضوع سنی، شیعه و احمدیه

نائب رئیس مجلس علمای اندونزی (MUI) گفت: مجلس علمای اندونزی از وزارت دین درخواست کرده که در رسیدگی به مسئله سنی، شیعه و احمدیه در اندونزی احتیاط کند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)،  انور عباس، نائب رئیس مجلس علمای اندونزی (MUI) گفت: مجلس علمای اندونزی از وزارت دین درخواست کرده که در رسیدگی به مسئله سنی، شیعه و احمدیه در اندونزی احتیاط کند زیرا موضوع کاملاً حساس است و با ایمان و اعتقادات سروکار دارد. وزارت دین باید ابتدا نگرش مسلمانان نسبت به این دو گروه را برابر کند.

انور عباس با تأکید بر حفظ وحدت و رعایت احترام متقابل مذاهب گفت: اگر این مسئله هنوز در میان اهل سنت حل نشده است، فکر می‌کنم گفت‌وگو به هرج و مرج تبدیل خواهد شد. ما می‌خواهیم این کشور در امنیت باشد، اما آنچه اتفاق می‌افتد برعکس است بنابراین، پیش از گفت‌وگو بین اهل سنت، شیعه و احمدیه، امیدواریم وزیر دین از رهبران اسلامی و روحانیان کاریزماتیک و همچنین سازمان‌های مردمی اسلامی دعوت کند تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند. این وحدت نگرش است که مقدمه گفت‌وگو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: درست است که هم سنی‌ها و هم شیعیان مسلمان هستند اما بین این دو تفاوت اساسی وجود دارد. پیشنهاد می‌کنم که برای صلح، از گروه‌های سنی بخواهند که به شدت تبلیغ حساسیت‌برانگیز نکنند، از سوی دیگر در یک کشور عمدتاً سنی مانند اندونزی از شیعه بخواهند در گسترش باورهای خود خیلی تهاجمی نباشند. زیرا اگر این اتفاق رخ دهد، اصطکاک و درگیری در جامعه ایجاد می‌شود و اوضاع و شرایط کشور ناامن می‌شود.

انور عباس افزود: مجلس علمای اندونزی از دولت می‌خواهد تا خردمندانه و حکیمانه عمل کند، به طوری که رسیدگی به این اختلافات برای کشور باعث فاجعه و مصیبت نشود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.