خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاتریاخ پورفیریه، اسقف اعظم کلیسای ارتدکس صربستان شد

شورای کلیسای اسقف‌های ارتدکس صربستان پاتریاخ پورفیریه را به عنوان چهل و ششمین اسقف اعظم کلیسای ارتدکس صربستان انتخاب کرد و مصطفی حمدی یوسف سپاهیچ انتخاب اسقف جدید را تبریک گفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شورای کلیسای اسقف‌های ارتدکس صربستان در معبد ساوای مقدس بلگراد (Sveti Sava) رسماً با رأی‌گیری اعضای شورای ۳۹ نفره قدیسین کلیسای ارتدکس صربستان، پاتریاخ پورفیریه به عنوان چهل و ششمین اسقف اعظم کلیسای ارتدکس این کشور انتخاب کرد.

در پی اعلام این خبر، ناقوس‌های معبد «ساوای مقدس» و کلیسای جامع بلگراد به میمنت انتخاب اسقف جدید به صدا درآمد.

اسقف جدید رسماً در حضور رئیس جمهور، وزرای کشور و دیگر نمایندگان هیأت دولت و همچنین، نمایندگان اقلیت‌های مذهبی صربستان در محل کلیسای جامع صربستان (Saborna Crkva)، وظایف اسقفی اعظم کلیسای ارتدکس صرب را که در طول سه ماه گذشته برعهده مسن‌ترین عضو شورای ۴ نفره سینود مقدس (Sveto Sinod) بود، عهده دار شد.

وی طبق قوانین کلیسای ارتدکس در صورت عدم تخطی از وظایف خود تا پایان عمر بر این مسند باقی خواهد ماند.

در این آئین که نمایندگان مذاهب کلیسای کاتولیک، دین یهود و دین اسلام به رسم احترام حضور داشتند، مصطفی حمدی یوسف سپاهیچ به نمایندگی از سوی جامعه اسلامی صربستان، انتخاب اسقف جدید را تبریک گفت که متعاقباً نامه رسمی تبریک سعاد نصوفوویچ، رئیس العلمای صربستان به نشانه دوستی و همکاری شایسته طرفین به دفتر اسقف اعظم تسلیم شد.

براساس این گزارش حجت‌الاسلام تسخیری در پیامی به پاتریارک پورفیریه انتخاب وی را به عنوان اسقف اعظم کلیسای ارتدکس، تبریک گفت.

متن پیام حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رییس مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به شرح زیر است:

عالیجناب پاتریارک پورفیریه
اسقف اعظم کلیسای ارتدکس صربستان
با سلام و احترامات فائقه

ضمن آرزوی سلامتی و بهروزی برای جنابعالی، از سوی خود و همکارانم در مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها، انتصاب شایسته آن عالیجناب را به مقام اسقف اعظم کلیسای ارتدکس صربستان تبریک و تهنیت می‌گویم.

همانگونه که استحضار دارید ارتباطات، همکاری و دوستی میان مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران با کلیسای عالی مقام صربستان از زمان مرحوم پاتریارک ایرینی آغاز شد و معتقدم این همکاری ثمرات زیادی برای توسعه صلح، دوستی و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان داشته است.

امیدوارم این همکاری‌ها در دوره مسئولیت جنابعالی توسعه یافته و به زودی با پایان یافتن ویروس کوید ۱۹، شاهد تداوم گفتگوها بین طرفین و پیامدهای مثبت آن باشیم از خداوند متعال دوام سلامتی و موفقیت شما و مردم کشور صربستان را خواهانم.

 

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.