خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مراسم آیینی بوداییان با حضور مجازی ۲۰۰ هزار نفر برگزار شد + تصاویر

معمولا هزاران نفر از مردم عادی و علاقه‌مند برای دیدن مراسم روز ماکا بوچا حضور پیدا می‌کنند، اما امسال به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، میزبانی مراسم به صورت مجازی برگزار شد و ۲۰۰ هزار نفر به شکل ویدئویی و از طریق اپلیکیشن زوم در مراسم حاضر شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، راهبان تایلندی از جلوی یک صفحه نمایش ۲۷۰ متری رد می‌شوند. این صفحه نمایش علاقه‌مندانی را نشان می‌دهد که به شکل مجازی در مراسم روز ماکا بوچا در تاریخ ۲۶ فوریه در بانکوک شرکت کرده اند.

روز ماکا بوچا یکی از مقدس‌ترین روز‌های آیین بودا است. مراسم ماکا بوچا در روز کامل شدن ماه در سومین ماه قمری در تقویم بودایی برگزار می‌شود.

این مراسم برای بوداییان یادآور روزی است که بودا ۱۲۵۰ راهب را به مقام کاهنی رساند. یک معبد در تایلند که با ۱۰۰ هزار شمع تزیین شده است، میزبان ۱۰۰۰ راهب بودایی بود.

معمولا هزاران نفر از مردم عادی و علاقه‌مند برای دیدن این مراسم حضور پیدا می‌کنند، اما امسال به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، میزبانی مراسم به صورت مجازی برگزار شد و ۲۰۰ هزار نفر به شکل ویدئویی و از طریق اپلیکیشن زوم در مراسم حاضر شدند.

منبع رسانه ها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.