خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

 یا بن‌سلمان پدرش را کنار می‌زند یا ملک سلمان ولیعهد خود را

عطوان مطرح کرد؛

سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم گفت: به نظر من دو اتفاق ممکن است در عربستان روی دهد؛ یا بن سلمان حاکم فعلی عربستان پدرش را به هر بهانه‌ای اعم از بیماری یا هر چیز دیگر کنار می‌زند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزعبدالباری عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم با اشاره به سرعت تحولات در منطقه و جهان تاکید کرد:  در پی گزارش آمریکا درباره قتل روزنامه نگار عربستانی در استانبول ترکیه، عربستان دستخوش تغییراتی خواهد شد که احتمال کودتای بن سلمان نیز در چارچوب این تغییرات منتفی نیست.

به نظر من دو اتفاق ممکن است در عربستان روی دهد؛ یا بن سلمان حاکم فعلی عربستان پدرش را به هر بهانه‌ای اعم از بیماری یا هر چیز دیگر کنار می‌زند و خودش شاه عربستان می‌شود و آمریکا را در تنگنا قرار می‌دهد، یا این که ملک سلمان ولیعهد خود را عوض می‌کند همانگونه که قبلا نیز تعدادی از ولیعهد‌ها در عربستان برکنار شدند که محمد بن نایف یکی از آن‌ها به شمار می‌رود.

اگر ملک سلمان بخواهد ولیعهد را عوض کند چه گزینه‌هایی پیش رو دارد؟ در این خصوص دو نظریه وجود دارد، یکی نظریه‌ای که می‌گوید ممکن است احمد بن عبدالعزیز را به سبب این که برادرش است به این سمت منصوب کند که در این صورت خانواده آل سعود پشت سر ملک سلمان قرار می‌گیرد و از وی حمایت می‌کند و نوعی آشتی داخلی ایجاد می‌شود و بازداشت شدگان آن‌ها را هم آزاد می‌کند. گزینه دوم این است که محمد بن نایف را دوباره به عنوان ولیعهد منصوب کند.

گزینه بعدی که احتمال آن هم زیاد است، انتخاب یکی از فرزندان ملک سلمان برای ولایتعهدی است. همه فرزندان ملک سلمان مناصب مهمی دارند، اما یکی از آن‌ها که نظر خاصی روی وی است در غرب از وی سخن می‌گویند فیصل بن سلمان است. وی در غرب تحصیل کرده و از دانشگاه آکسفورد دکترا گرفته است. به هر حال عربستان و در پی آن منطقه خلیج فارس دستخوش تغییراتی خواهد شد.

منبع روزنامه جوان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.