خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فرانسه به دنبال ممنوع کردن روسری برای دختر بچه‌ها

مجلس سنای فرانسه به ممنوعیت پوشش حجاب توسط دختربچه‌ها و همچنین همراهانشان در گردش‌های دسته‌جمعی مدارس رأی داده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ سنای فرانسه بعد از ممنوعیت پوشش صورت، اکنون ممنوعیت پوشش روسری برای دختربچه‌ها را تصویب کرده است. ممنوعیت بورکینی در استخرها هم بخشی از این مصوبه است. تصمیم‌ نهایی به عهده مجمع ملی فرانسه است.

مجلس سنای فرانسه به ممنوعیت پوشش حجاب توسط دختربچه‌ها و همچنین همراهانشان در گردش‌های دسته‌جمعی مدارس رأی داده است. افزون بر این قرار است که پوشش بورکینی در استخرهای سرپوشیده هم ممنوع شود. این تلاش‌ها اما هنوز تا قانون‌شدن کامل باید از مراحل دیگری هم بگذرند.

فرانسه خود را کشوری سکولار می‌داند. بر پایه تخمین‌ها در این کشور ۶۷ میلیونی تقریبا بین سه و نیم تا شش میلیون مسلمان زندگی می‌کنند. ممنوعیت پوشش کامل چهره در ملاعام روز ۱۱ آوریل سال ۲۰۱۰ به اجرا درآمد؛ قانونی که در نوع خود در مورد محدود کردن نوع پوشش در میان کشورهای غربی بی‌سابقه بود.

تلاش سنا برای قانونی کردن این ممنوعیت با مخالفت‌های شدید بین‌المللی روبرو شده است. کاربران زیادی نیز با هشتگ #HandsOffMyHijab (دست از سر حجاب من بردارید) در شبکه‌های اجتماعی این تلاش‌ها را زیر سئوال برده‌اند. در میان واکنش‌ها، انتقادهایی هم از آلمان و آمریکا دیده می‌شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.