خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض مقامات ترکیه به توئیت اسلام‌ستیزانه گریت وایلدرز سیاستمدار هلندی

دشمنان اسلام از مهاجران و مردم فقیر و مستمند و خارجی‌ها نیز متنفرند. سخنگوی حزب حاکم ترکیه، عمر چلیک روز چهارشنبه وایلدرز را به نژادپرستی و گرایشات فاشیستی متهم کرد. او در توئیتر خود نوشت “دشمنان اسلام از مهاجران و مردم فقیر و مستمند و خارجی‌ها نیز متنفرند.”

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ مقامات رسمی ترکیه توئیت، گریت وایلدرز، رئیس حزب راست‌گرای آزادی (PVV) هلند را محکوم کردند. این قانون‌گذار و سیاستمدار هلندی روز دوشنبه در آستانه ماه مبارک رمضان ویدئو کلیپی در توئیتر خود منتشر کرد که محتوای آن حمله به اسلام و ماه رمضان بود.

سخنگوی حزب حاکم ترکیه، عمر چلیک روز چهارشنبه وایلدرز را به نژادپرستی و گرایشات فاشیستی متهم کرد. او در توئیتر خود نوشت “دشمنان اسلام از مهاجران و مردم فقیر و مستمند و خارجی‌ها نیز متنفرند.”
علی ارباس، رئیس امور مذهبی دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز سخنان وایلدرز را “غیرقابل قبول” توصیف کرد. وی گفت من از جامعه بین‌الملل می‌خواهم که در کوششی آگاهانه علیه ذهنیت نژادپرستانه‌ای که به آتش اسلام‌هراسی دامن می‌زند و امنیت اجتماعی را به خطر می‌اندازد بسیج شود.

به گزارش الجزیره مواضع سیاسی وایلدرز همواره به‌شکلی گسترده با ادبیات اسلام‌هراسانه همراه بوده است. وی پیش از این در سال ۲۰۱۱ اسلام را به نازیسم تشبیه کرده بود و خواهان ممنوعیت قرآن در هلند شده بود.
این سیاست‌مدار اسلام‌ستیز هلندی سال گذشته نیز گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات آینده وزارت اسلام‌زدایی از هلند را تاسیس خواهد کرد. دیدگاه‌های ضداسلامی وایلدرز همواره در داخل و خارج از هلند جنجال‌برانگیز بوده است. وی شانزده سال است که تحت تدابیر شدید امنیتی زندگی میکند.

منبع کانال گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.