خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعلام همبستگی مسیحیان با مسلمانان در میانمار

در پی کشته شدن یکی از اعضای جامعه مسلمانان در مقابل یکی از مساجد میانمار ،مسیحیان همبستگی خود را با مسلمانان این کشور اعلام کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در پی کشته شدن یکی از اعضای جامعه مسلمانان در مقابل یکی از مساجد میانمار ،مسیحیان همبستگی خود را با مسلمانان این کشور اعلام کردند.

سربازان ارتش میانمار – معروف به تاتماداوها – صبح روز ۱۵ آوریل به جامعه مسلمانان حمله کرده و مرد ۲۸ ساله را که «کوکوهت» نام داشت کشته و چهار نفر دیگر را در مقابل یک مسجد زخمی کردند.

سربازان همچنین چند نفر از شاهدان عینی این حادثه از جمله پسران ۱۱ تا ۱۶ سال را دستگیر و خانه های آنها را به آتش کشیدند.

تاتماداوها در جریان این حادثه حدود ۴۰ منزل مسکونی مسلمانان را به آتش کشیدند.

نمایندگان جوامع مسیحی و بودایی بعد از ظهر آن روز برای ابراز تسلیت و همچنین تأمین غذا و کمک های مالی دیگر با قربانیان آتش سوزی دیدار کردند.

این در حالی است که مسلمانان در میانمار سالهاست هدف سرکوب نظامیان این کشور قرار دارند و پس از کودتای نظامی اوضاع مسلمانان بدتر هم شده است.

کنترل ارتش میانمار بر صحنه سیاسی به طور کامل و برکناری غیرنظامیان، اوضاع را برای مسلمانان روهینگیا در منطقه راخین واقع در ساحل غربی میانمار نزدیک مرز بنگلادش پیچیده‌تر کرده است، به ویژه این‌که مردم روهینگیا در طول سال‌های گذشته متحمل آزار و اذیت بسیاری شده اند.

گفتنی است ، در سال ۲۰۱۷ و در نتیجه خشونت‌های که سازمان ملل متحد آن را به عنوان عملیات «پاکسازی قومی» به رهبری ارتش میانمار و گروه‌های تندرو بودایی توصیف کرد، حدود ۷۵۰ هزار نفر از مردم روهینگیا به بنگلادش فرار کردند.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.