خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

طرح به رسمیت شناختن تعطیلات اعیاد مذهبی مسلمانان در اسپانیا

انجمن کارگران مهاجر مراکش در اسپانیا از دولت اسپانیا خواست تعطیلات مربوط به اعیاد مسلمانان از جمله عید قربان و عید سعید فطر که پایان ماه رمضان است را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، انجمن کارگران مهاجر مراکش که یک سازمان غیر دولتی در اسپانیا است از دولت این کشور خواست تا کاهش ساعات کاری مسلمانان در ماه رمضان را در دستور کار خود قرار دهد.

این انجمن همچنین از دولت اسپانیا خواست تعطیلات مربوط به اعیاد مسلمانان از جمله عید قربان و عید سعید فطر که پایان ماه رمضان است را به رسمیت بشناسد.

این نهاد غیردولتی گفت: اولین خواسته ما غیر از درخواست اجرای قانون ۲۶/۱۹۹۲ نیست زیرا این امر بر برگزاری جشن های تعطیلات مذهبی تأثیر می گذارد.

این سازمان غیردولتی خاطرنشان کرد که دولت اسپانیا و نمایندگان مسلمان توافق نامه ای را امضا کردند مبنی بر اینکه مسلمانان در این کشور حق دارند از کاهش ساعت کار در ماه رمضان برخوردار شوند و حالا این توافق نامه باید به اجرا دربیاید.

بیانیه منتشر شده در این زمینه تاکید دارد که بر اساس سیستم کار در اسپانیا اکثر شرکتهای دولتی و خصوصی برنامه خود را در طول تابستان و تعطیلات محدود می کنند و این برنامه باید در مورد مسلمانان هم اجرایی شود.

اکثر کشورهای مسلمان به ویژه در بخش دولتی ساعات کار را از ۸ به ۶ ساعت در ماه رمضان کاهش می دهند.

مسلمانان در اسپانیا روزانه بین ۱۵ تا ۱۶ ساعت روزه می گیرند و این یکی از طولانی ترین دوره های روزه داری در سراسر جهان است.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.