خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضرت خدیجه(س) به ما یاد دادند که پول خود را برای خدا آزاد کنید

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: حضرت خدیجه(س) به ما یاد دادند که پول خود را برای خدا آزاد کنید، این برای شما آخرت ساز است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسین انصاریان» به‌مناسبت ماه مبارک مبارک رمضان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند کسی همچون خدیجه نیست معلوم می‌شود که شخصیت ایشان آسان شناخته نمی‌شود.

وی افزود: حضرت خدیجه (س) شخصیتی است که از ابتدای نوجوانی در خانواده‌ای اهل توحید زندگی می کرد که آن را هم از آئین جدش حضرت ابراهیم(ع) یافته بودند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت خدیجه (س) تا پیش‌ از ازدواج با رسول خدا(ص) چهره‌های مادی و قبیله‌ای عرب از او درخواست ازدواج کردند اما حاضر نشد با آن‌ها ازدواج کند اولین ازدواج او با رسول خدا(ص) بود، میوه این ازدواج هم به‌ خاطر عظمت روحی ایشان ۱۱ امام معصوم شد، ریشه کدام زن یازده معصوم(ع) است مادران انبیا یک ثمره داشتند آن‌هم فرزندانشان بود اما حضرت خدیجه(س) ریشه یازده امام بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از پیامبر(ص) عنوان کرد: حضرت می فرمودند خدیجه در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و اجتماعی یاور و تکیه‌گاه من بودند.

وی بیان کرد: مشرکین مکه هزار شبانه‌روز پیامبر(ص)، حضرت خدیجه(س) و مردان مؤمن را در شعب ابوطالب حبس کرده بودند و اجازه بیرون آمدن به آن‌ها نمی‌دادند، آنها روزها در گرمای شدید شعب به سر می‌بردند، حضرت خدیجه(س) در این سه سال یک‌بار به رسول خدا(ص) شکایت نکرد و همه سختی‌ها و مصائب را تحمل کرد روح او چنین عظمتی داشت، خرید و فروش ممنوع بود و تحریم اقتصادی شدید صورت‌ گرفته بود شرایط چنان سخت بود که امیر مؤمنان امام علی(ع) نیمه‌های شب برای تهیه آب و نان از شعب ابوطالب خارج می‌شدند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بخش عمده ثروت حضرت خدیجه(س) هزینه این هزار شب شد، اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) به ما یاد دادنذ که تا روز قیامت مسافر لقاء الهی باشید و بدانید که در این مسیر سختی‌هایی همچون گرسنگی، تشنگی و تحریم اقتصادی به شما می‌رسد پیامبر و امام را رها نکنید و برای مردم تهی‌دست پول خود را آزاد کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: روزی یکی از اعراب نزد پیامبر خدا(ص) آمد و فرمود ای رسول خدا جایگاه من در قیامت نزد شما چگونه خواهد بود، پیامبر(ص) فرمودند اگر سه مسئله را رعایت کنی جایگاه تو در قیامت نزد من است زبان خود را از گفتن ناحق حفظ کن، شکم و غریزه جنس خود را از حرام حفظ کن، اگر مردم شکم خود را نگه می‌داشتند گناهان مالی به وجود نمی‌آمد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اعراب پرسید سعادت چیست پیامبر(ص) فرمودند عمر طولانی و هزینه کردن آن در بندگی خدا سعادت است، کسب حلال، خوردن، پوشیدن، ازدواج، تحصیل، جهاد و هر اقدامی که انجام می‌دهید طبق دستور الهی و برای خدا باشد بندگی خدا را به‌جا آورده‌اید.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: از امام سجاد(ع) پرسیدند کل دین چیست، حضرت فرمودند دیدن حق، عدالت در قضاوت و وفای به عهد است، بندگی خدا به سوی گناه نرفتن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: حضرت خدیجه(س) به ما یاد دادند که پول خود را برای خدا آزاد کنید، دلگرم بعد خود نباشید که ورثه شما به وصیت شما عمل کنند پول را معطل نکنید کار خیر انجام دهید.

وی ادامه داد: خوراک، پوشاک، مسکن، مرکب و سفر رفتن حد حق شماست اضافه بر آن برای خدا هزینه کنید، قرآن می‌فرماید زکات، خمس، صدقه، انفاق دهید و بذل و بخشش کنید که برای شما آخرت ساز است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) کاری کرده بودند که پیامبر(ص) فرمودند چه کسی همچون او است و همیشه او را یاد می‌کردند، از خداوند بخواهیم که سختی خرج کردن برای بندگان او را از ما بردارد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.