خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روزه‌داری زیر آتش توپخانه دشمن

خاطره‌ای از شهید جهان‌آرا؛

یک رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: در دوران جنگ همه بچه‌ها روزه بودند. یادم است بچه‌هایی که مسافر بودند برای اینکه روزه‌شان را تکمیل کنند باید حتما دیوارهای شهر خرمشهر را می‌دیدند که بتوانند روزه بگیرند‏، از این رو زیر آتش توپخانه خودشان را به منطقه محرزی یا کوت شیخ می‌رساندند تا روزه‌شان را کامل کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محمد سمیرمی‎، رزمنده هشت سال دفاع مقدس از خوزستان درباره حال و هوای ماه مبارک رمضان در جبهه‌ها گفت: روزه‌داری رزمندگان در جبهه تنها به ماه مبارک رمضان ختم نمی‌شد‏. ما در خرمشهر حدود ۱۰ نفر بودیم که قرار گذاشته بودیم روزهای دوشنبه و پنجشنبه را حتماً روزه می‌گرفتیم. هر روز هم قرار می‌گذاشتیم در خانه یکی از بچه‌ها افطار می‌خوردیم؛ شهید جهان آرا نیز در میان ما بود. ماه رمضان قبل از شروع جنگ‏، هوا در خوزستان بسیار گرم بود. بچه‌ها روزه بودند. من پاس‌بخش بودم، پستشان را عوض کردم و پیش خودم می‌گفتم امروز می‌خواهم شق‌القمر کنم. با خودم تصمیم گرفتم بعد از اینکه پست بچه‌ها را عوض کردم و برای استراحت رفتند، می‌روم و دستشویی‌های پایین راه پله مدرسه عراقی‌ها که در اختیار سپاه قرار گرفته بود، بشویم.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.