خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری دوره آموزشی «بررسی مبانی خاص سلفیان با تأکید بر شبهات معاصر»

معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان با همکاری مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی، دوره آموزشی کوتاه‌مدت «بررسی مبانی خاص سلفیان با تأکید بر شبهات معاصر» را برگزار می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دوره آموزشی کوتاه‌مدت نقد شبهات وهابیت با عنوان «بررسی مبانی خاص سلفیان با تأکید بر شبهات معاصر» از سوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان با همکاری مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی، در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، اقسام توحید از منظر سلفیان و وهابیان، اختلافات موجود میان اعتقادات اهل سنت و وهابیت در مسئله توحید، تشابهات میان معتقدات وهابیان و یهود در باب توحید، قواعد لازم برای مناظره با وهابیان و به چالش کشیدن آنان در موضوع توحید و اساسی‌ترین شبهات وهابیت در باب شفاعت، توسل، تبرک، استغاثه، در این دوره توسط آیت‌الله نجم الدین طبسی و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ابوالقاسمی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
موضوعاتی چون بررسی ایمان حضرت ابوطالب از دیدگاه اهل سنت، انگیزه‌ها و چالش‌های فرارو نسبت به تکفیر شیخ الصحابه حضرت ابوطالب و بررسی شبهات پیرامون عصر امام حسن مجتبی علیه‌السلام نیز با توجه به تقارن زمانی این دوره با ایام وفات حضرت ابوطالب سلام‌الله‌علیه و ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، مطرح می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند هرروز از ساعت ۱۵ در سامانه LMS به آدرس https://mazaheb.lms2.hozehkh.com/ws/rll8syzm4fa به ‌صورت برخط (آنلاین) در این دوره شرکت کنند و یا محتوای دوره را از کانال شیعه مدیا به آدرس https://eitaa.com/joinchat/1125122163C50acc934f1 به‌ صورت محتوای بارگذاری شده (آفلاین) دریافت کنند.

در پایان این دوره و پس از اخذ آزمون از شرکت‌کنندگان، علاوه بر اعطاء گواهینامه اتمام دوره، برای نفر اول تا پنجم هدایایی در نظر گرفته ‌شده است.

منبع حوزه علمیه خراسان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.