خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سوسیالیست‌ ها برای سومین دوره پیاپی زمام امور را در آلبانی در دست خواهند داشت

مسئولان برگزاری انتخابات پارلمانی در آلبانی اعلام کردند که حزب سوسیالیست این کشور آرای لازم برای تشکیل دولت آینده بدون نیاز به ائتلاف با دیگر احزاب را به دست آورده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نتایج منتشرشده از سوی کمیسیون مرکز انتخابات آلبانی نشان می دهد که سوسیالیست ها به رهبری ادی راما، نخست وزیر کنونی این کشور ۴۹ درصد آراء را به دست آورده اند. این نتیجه براساس شمارش ۹۸ درصد آرای اخذ شده به دست آمده است. به این ترتیب ۷۴ نماینده پارلمان آینده که ۱۴۰ کرسی دارد از حزب سوسیالیست خواهند بود.

حزب دموکرات با گرایش راست میانه در انتخابات روز یکشنبه ۳۹ درصد آراء را به دست آورد. به این ترتیب این حزب با ۵۹ کرسی در پارلمان آینده حزب اصلی مخالف دولت خواهد بود.

هزاران نفر از هواداران حزب سوسیالیست آلبانی به دنبال اعلام نتایج انتخابات پارلمانی با نقض محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خیابان های تیرانا، پایتخت این کشور به شادی و پایکوبی پرداختند.

پیروزی سوسیالیست ها در انتخابات پارلمانی به این معنا است که این حزب برای سومین دوره پیاپی زمام امور را در این کشور منطقه بالکان در دست خواهد داشت.

آلبانی که از سال ۲۰۰۹ میلادی به عضویت ناتو در آمده امیدوار است که تا پایان سال جاری بتواند مذاکره با اتحادیه اروپا برای عضویت در این اتحادیه را آغاز کند. ادی راما، ۵۶ ساله وعده داده است که در دوره پیش رو نخست وزیر همه شهروندان آلبانی خواهد بود و با مخالفان دولت همکاری خواهد کرد.

اتحادیه اروپا ضمن استقبال از «برگزاری خوب» انتخابات پارلمانی در آلبانی از احزاب این کشور دعوت کرد تا «با پیروی از ارزش دموکراتیک به نتیجه انتخابات احترام بگذارند».

حزب دموکرات هنوز شکست در این رای گیری را نپذیرفته است. همه احزاب آلبانی در جریان کارزار انتخاباتی وعده داده بودند که با انجام اصلاحات مورد نظر اتحادیه اروپا از جمله اصلاح نظام قضایی و مبارزه با جرائم سازمان یافته به دنبال آغاز مذاکره با بروکسل برای عضویت در اتحادیه اروپا خواهند بود.

منبع یورونیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.