خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کابینه سریلانکا ممنوعیت روبنده یا برقع را تائید کرد

ساراث ویراسه‌کارا وزیر امنیت عمومی دوماه پیش اعلام کرد که لایحه دولت را در این زمینه امضاء کرده و منتظر امضای مجلس هستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پیش نویس قانون ممنوعیت استفاده از برقع در اماکن عمومی در سریلانکا به تصویب کابینه این کشور رسید. دولت سریلانکا می‌گوید نگرانی‌های امنیتی باعث شده تا چنین قانونی تصویب شود. از ابتدای مطرح شدن قانون ممنوعیت برقع در سریلانکا بسیاری از نهادهای حقوق بشری به ویژه اسلامی در مورد آن هشدار می‌دادند.
ساراث ویراسه‌کارا وزیر امنیت عمومی دوماه پیش اعلام کرد که لایحه دولت را در این زمینه امضاء کرده و منتظر امضای مجلس هستند.

مقام‌های سریلانکا وعده داده بودند این ممنوعیت خیلی زود به اجرا در آید.

این اقدام نزدیک به دو سال بعد از حملاتی هماهنگ‌‌ به هتل‌ها و کلیساها در روز عید پاک در سریلانکا صورت گرفت. در آن حملات انتحاری به کلیساهای کاتولیک و هتل‌های توریستی در آوریل ۲۰۱۹ بیش از ۲۵۰ نفر کشته شدند.

در همان زمان که مقام های این کشور شبه‌نظامیان را ردگیری می‌کردند، منع استفاده از پوشش‌ صورت در این کشور که اکثریت جمعیت آن بودیست هستند، موقتا به اجرا در آمد.

طرح ممنوعیت استفاده زنان مسلمان از روبنده به دفتر دادستانی کل سریلانکا و سپس به پارلمان این کشور ارسال می‌شود تا به قانون تبدیل شود. این درحالی است که وزیر کشور سریلانکا استفاده از برقع را نشانه‌ای از افراطی گری خوانده است.

سریلانکا کشوری بودایی با اقلیتی مسلمان است. سفیر پاکستان در سریلانکا و همچنین نماینده حقوق بشری سازمان ملل نیز از تصمیم این کشور برای ممنوعیت برقع انتقاد کرده‌اند.

منبع موسسه گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.