خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انجمن‌های اسلامی در آلمان مسلمانان را به احتیاط فرا خواندند

«دیتیب»، بزرگترین سازمان اسلامی در آلمان بیان کرد: در موج سوم کرونا، در مساجد افطار های شبانه برگزار نمی‌شوند و افزون برآن هنگام افزایش میزان بالای ابتلا به ویروس کرونا، گردهمایی در مساجد نیز باید لغو شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، با توجه به تشدید همه گیری ویروس کرونا، انجمن‌های اسلامی در آلمان مسلمانان را در ماه رمضان به “احتیاط” و “مراعات دقیق” محدودیت‌های وضع شده برای جلوگیری از تشدید بیشتر پاندمی کرونا فراخواندند.

ایمن مزیک، رئیس شورای مسلمانان آلمان میگوید باوجود آنکه قوانین قرنطینه تغییر کرده، و امکان تجمعات برای برگزاری مراسم دینی تا حدی فراهم شده؛ اما اجتماعات دینی باید از قواعد استثنایی در این مورد تا حد ممکن استفاده نکنند و از عبادت های جمعی شبانه و صبحانه در مساجد صرف نظر نمایند.

مزیک افزوده است که در گردهم آیی های خصوصی برای افطار نیز باید قاعده ها در مورد محدودیت‌های جدید با دقت رعایت شوند.

«دیتیب»، بزرگترین سازمان اسلامی در آلمان نیز یک هفته پیش تصریح کرد که در موج سوم کرونا، در مساجد افطار های شبانه برگزار نمی‌شوند و افزون برآن هنگام افزایش میزان بالای ابتلا به ویروس کرونا، گردهمایی در مساجد نیز باید لغو شود.

یک سخنگوی این سازمان اسلامی روز جمعه گفت که مسجد جامع مرکزی در شهر کلن، از هفته گذشته به دلیل محدودیت‌های رفت و آمد شبانه تقریبا نیمه تعطیل بوده است.

محدودیت تردد شبانه در ۱۶ اپریل، از ساعت ۲۱ شب تا پنج صبح وضع شده است. عبادات شبانه و صبحگاه در این مسجد ممکن نیست.

منبع گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.