خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دادگاهی علیه کتاب مقدس در فنلاند

یک عضو مسیحی پارلمان فنلاند به دلیل توییتی درباره ازدواج که آیه کتاب مقدس بوده است به دادگاه احضار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، خانم دکتر پایوی راسانا که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ وزیر کشور فنلاند بوده و اکنون نیز از اعضای حزب دموکرات مسیحی پارلمان فنلاند است متهم به انجام سه جرم علیه همجنسگرایان و اقلیتهای جنسی است.

این عضو پارلمان آیه ای درباره ازدواج از کتاب مقدس را در توییتر منتشر کرده بود که از نظر مسیحیان ازدواج پیمانی بین یک زن و مرد است و بر این اساس از کلیسای لوتری فنلاند بابت شرکت در فستوال پراید ( یا راهپیمایی غرور که در آن اقلیتهای جنسی شرکت میکنند) انتقاد کرده بود.

دادستان دادگاه عالی فنلاند میگوید در دو سال گذشته تحقیقات مفصلی درباره فعالیت های همجنس هراسانه خانم راسانا صورت گرفته و اکنون دلایل و شواهد کافی برای به دادگاه کشیدن ایشان فراهم شده است.

خانم راسانا میگوید تا کنون سه بار در سه موقعیت مختلف از سوی پلیس بازجویی شده است.

علاوه بر اتهام نفرت پراکنی علیه همجنسگرایان خانم رآسانا متهم است که جزوه ای با عنوان “کتاب مقدس و جنسیت: خداوند انسان را به صورت زن و مرد خلق کرد” منتشر کرده است و همچنین در چند برنامه رادیویی موضوع ازدواج همجنسگرایان را زیر سوال برده است. موضوع برنامه رادیویی این سیاستمدار مسیحی این بوده است: نظر حضرت عیسی درباره همجنسگرایان چیست؟

خانم راسانا در واکنش به اقدام دادستانی کل گفته است این خبر مرا شوکه کرد. زیرا من علیه هیچ گروهی سخنان توهین آمیز نگفته ام. کسی را تهدید نکرده ام و توهینی نیز در کار نبوده است. من فقط نظر کتاب مقدس را بیان کرده ام.

منبع گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.