خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قدس، شهر مقدس همه ادیان است

شهر قدس شهر مقدس کلیمیان، مسیحیان و مسلمانان است و امروز در سرزمینی که در آن نوید صلح و آرامش داده شده جنگ و نا آرامی است و پیروان ادیان توحیدی باید تلاش کنند تا آرامش به این سرزمین برگردد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کشیش گریگوریس نرسیسیان کشیش روابط عمومی خلیفه‌گری ارامنه تهران، با بیان اینکه قدس شهر مقدس همه ادیان است، اظهار کرد: ما به عنوان ارامنه وظیفه داریم برای صلح و آرامش آن شهر دعا کنیم. وظیفه ماست برای آن سرزمین دعا کنیم زیرا وقتی عیسی مسیح علیه السلام در آن سرزمین متولد شد فرشتگان سرود خوانده و نوید دادند که توسط مسیح انسان با خدا و انسان با انسان آشتی برقرار خواهد شد، چیزی که متأسفانه در آن سرزمین شاهد فقدانش هستیم. در سرزمینی که نوید صلح و آرامش داده شده امروز جنگ و ناآرامی است و ما باید برای برقراری آرامش تمام تلاشمان را انجام دهیم.

کشیش روابط عمومی خلیفه گری ارامنه تهران افزود: یکی از اصول مهم در همه ادیان صفات الهی است. عدالت هم یکی از این صفات است و هر جا این صفت الهی یعنی عدالت زیر پا گذاشته شود به ساحت مقدس خداوند توهین شده است. متأسفانه ما امروز می‌بینیم که یک حزب سیاسی آمده و با سو استفاده از دین یک حکومتی ایجاد کرده که یک حکومت اشغالی است و سعی دارد آرامش بین‌المللی را بر هم بزند. امروز ما می‌دانیم شهر قدس شهر مقدس کلیمیان، مسیحیان و مسلمانان است. حضرت عیسی مسیح علیه السلام در این رابطه یک کلام زیبا در انجیل دارد، ایشان می‌فرمایند: «کسانی که در عمل شبیه به حضرت ابراهیم علیه السلام هستند فرزندان حضرت ابراهیم علیه السلام شناخته می شوند» و امروز فرزندان حضرت ابراهیم علیه السلام چه کسانی هستند؟ پیروان ادیان ابراهیمی یعنی مسلمانان، مسیحیان و کلیمیان پس شهر قدس مختص یهود نبوده و به همه ادیان اختصاص داده می‌شود.

کشیش نرسیسان بیان داشت: همه ما می‌دانیم که روز قدس روز جمعه آخر از ماه مبارک رمضان است و حضرت امام خمینی (ره) آن روز را به عنوان روز قدس اعلام کردند تا نه فقط مردم ایران بلکه همه مردم دنیا بدانند که فرد روزه دار فقط به فکر نیازهای خود نیست بلکه به حقوق همه مردم دنیا فکر می‌کند و به فکر مردمانی است که حقوقشان ضایع شده است. فرد روزه دار همیشه سعی خواهد کرد با کلام و سخنان و همچنین فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد کاری کند که افرادی که حقشان ضایع شده به حق خود دست پیدا کنند.

گریگوریس نرسیسیان در پایان سلام و درود اسقف اعظم ارامنه تهران سِبوه سرکیسیان را به محضر حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب رساند و ادامه داد: ما ارامنه ایران برای ایشان آرزوی توفیق روز افزون می‌نمائیم و از خداوند خواستاریم که همیشه سایه ایشان در ایران عزیز مستدام باشد و سکان این کشتی ایران عزیز در دست ایشان بوده و به ساحل آرامش و صلح برسد.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.