خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برهم صالح: بدون دستیابی به آزادی فلسطین ثبات در منطقه حاصل نخواهد شد/ الکاظمی: جنایتهای رژیم اشغالگر مستلزم اقدامی جدی است/ العامری: امروز زمان مقاومت و پیروزی هاست

کنفرانس بین المللی «حمایت از فلسطین» در بغداد؛

برهم صالح رییس جمهور عراق در نخستین کنفرانس بین المللی حمایت از مقاومت مردم فلسطین گفت: بر موضع ثابت عراق در حمایت از ملت فلسطین تاکید می کنیم، تنها عدالت و آزادی هستند که صلح را محقق می کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نخستین کنفرانس بین المللی حمایت از مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر شنبه در بغدادبا مشارکت بسیاری از شخصیتهای سیاسی و نخبگان فرهنی هنری برگزار شد.

بدون دستیابی به عدالت و آزادی ملت فلسطین، پیشرفت و ثبات در منطقه حاصل نخواهد شد

برهم صالح، رئیس جمهور عراق در این کنفرانس گفت: ما با حمایت قاطعانه از مبارزه مردم فلسطین در پایداری‌شان (در برابر تجاوزات دشمن) بر موضع ثابت عراق تأکید می کنیم.

وی یادآور شد: در طول این روزهای دشوار، عراقی ها مقاومت قهرمانانه و چالش بی نظیر مردم فلسطین را تماشا کرده اند، آنچه اتفاق افتاد تأیید می کند که بدون دستیابی به عدالت و آزادی ملت فلسطین در منطقه پیشرفت و ثبات حاصل نخواهد شد.

صالح خاطرنشان کرد دستیابی به عدالت و آزادی مسئولیتی است که جامعه جهانی باید بر اساس آنچه در همه قوانین تصویب شده است ، بر عهده گیرد.

موضع عراق در قبال فلسطین ثابت است

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق تصریح کرد: موضع ما در قبال فلسطین ثابت است و در آینده نیز تغییر نخواهد کرد و جنایتهای رژیم اشغالگر مستلزم اقدامی جدی است.

وی افزود: وظیفه ماست که از همدیگر حمایت و پشتیبانی کنیم و اختلافات گذشته را کنار بگذاریم؛ ملت ما از ما می خواهد که برای سازندگی عراق و نیز در قبال ملت فلسطین و حمایت از آنها اقدامی مسئولانه اتخاذ کنیم.

مشارکت عراق در کنفرانس ایران برای پشتیبانی از مساله فلسطین

محمد حلبوسی رییس پارلمان عراق گفت: عراق در کنار ملت فلسطین و مساله بر حق فلسطین است. مجلس نمایندگان عراق در کنفرانس ایران برای پشتیبانی از مساله فلسطین مشارکت خواهد کرد.

امروز زمان مقاومت و پیروزی هاست

هادی العامری رییس ائتلاف فتح و نایب رییس حشد الشعبی در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت: بار دیگر بر حمایت از ملت مقاوم فلسطین تا تحقق پیروزی نهایی تاکید می کنیم. عراق باید زمام ابتکار آزادسازی در راستای یاری به ملت فلسطین را به دست گیرد. امروز پس از آنکه عراق از محنت های خود پیروز و سربلند بیرون آمد باید جایگاه قدرتمند گذشه خود را بازپس گیرد.

هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق در سخنانی در کنفرانس حمایت از مقاومت فلسطین در بغداد اعلام کرد: شما ای مقاومت فلسطین مایه مباهات امت در برابر ارتش اشغالگر هستید.

وی افزود: موشکهای مقاومت و پایداری ملت فلسطین در اراضی اشغالی، تاریخ جدیدی برای امت اسلامی رقم می زند. دروغ ارتش شکست ناپذیر با وجود حمایت بی دریغ آمریکا، در برابر اراده مقاومت برای همیشه تمام شد.

العامری گفت: باید که طرح جدید متبلور شود که به ملت فلسطین حق تعیین سرنوشت و پایان طرحهای اشغالگران را بدهد.

رئیس ائتلاف فتح عراق اعلام کرد: همه طرحهای نابودی آرمان فلسطین به پایان رسیده است زیرا بر اساس باطل و سرقت سرزمین با زور بنا شده است.

العامری تاکید کرد: عصر جدید در دنیا در همبستگی و همسویی با آرمان فلسطین ایجاد شده است.

وی گفت: همه علما از مذاهب و ادیان حامی آرمان فلسطین هستند و این نقطه قوتی است که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

العامری اعلام کرد: امروز زمان مقاومت و پیروزی هاست و زمان شکست ها و نکبت و نکسه به سر آمده است. از سال ۲۰۰۰ مقاومت وارد جنگی شد که پیروز از آن خارج شد. باید که عراق نقش قوی در منطقه داشته باشد و در راس آن یاری فلسطین است.

وی تاکید کرد: ما از دولت عراق می خواهیم که برای حمایت از ملت فلسطین و آرمان آن صندوق های کمک قرار دهد.

همزمان با انتفاضه در فلسطین؛ در عراق نیز صدای حمایت از ملت فلسطین بلند و بلندتر می گشت

احمد عقل سفیر فلسطین در عراق نیز تاکید کرد: در حالی که انتفاضه در فلسطین برپا بود، در عراق نیز صدای حمایت از ملت فلسطین بلند و بلندتر می گشت. فلسطین ۴ بار با نیروهایی از عراق آزاد شد. رژیم اشغالگر این جنگ را برای اهدافی برنامه ریزی شده آغاز کرد اما ملت ما به روی صهیونیستها ایستادند. موشک های غزه توانستند رژیم اشغالگر را به تسلیم وادارند و ثابت کردند که این رژیم سست و بی بنیاد است. ملت فلسطین به مقاومت در برابر اشغالگران ادامه می دهد.

 

منبع العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.