خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمادگی سفارت جمهوری ارمنستان برای مساعدت به پیشرفت فرهنگی ایران و ارمنستان

ردنا – کاردار موقت جمهوری ارمنستان در ایران گفت: روابط فرهنگی بین دو کشور ایران و ارمنستان ادامه خواهد دشت و سفارت جمهوری ارمنستان آمادگی کامل برای مساعدت و کمک به پیشرفت فرهنگی بین دو کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، رودیک یارالیان در نشست میراث ارامنه که همزمان با افتتاح نمایشگاه عکس کلیساهای ارامنه در ایران با هنرمندی ابراهیم خادم بیات از پیج اینستاگرام کمیسیون ملی یونسکو ایران پخش شد، اظهار کرد: لازم به یادآوری است که سفارت، مسائل حفظ و پاسداری از میراث ارمنی در کانون توجهات خود قرار داده و می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: حسن نیت و برخورد ایرانیان می‌تواند الگو و نمونه برای سایر کشورهای منطقه باشد. یک نکته مهم و شایان توجه اختصاص بودجه دولتی از سوی مقامات ایران برای محافظت و مرمت آثار فرهنگی ارمنیان در این سرزمین است که اقدامی قابل قدردانی محسوب می‌شود.

کاردار موقت جمهوری ارمنستان در ایران با اشاره به بحث اشتراکات فرهنگی ایرانیان و ارمنیان بیان داشت: این اشتراکات سابقه دیرینه داشته و ریشه این اشتراکات به دوره‌های مربوط به تشکیل نخستین دولت‌ها در ایران است.

وی یادآور شد: حوادث و تحولات تاریخی فراوانی مانند حمله ترکات سلجوقی، یورش مغول و فروپاشی دولت‌های ارمنی در حین پیدایش و شکل گیری جوامع ارمنی در ایران روی داده است و در این گونه رخدادها جوامع ارمنی شکل گرفتند.

رودیک یارالیان تصریح کرد: ارمنیان به واسطه سخت کوشی و مهارت‌ها و استعدادها توانستند جایگاه ویژه‌ای در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی کسب کنند و برای حفظ هویت خود نمادهای مختلف مانند مدرسه، کلیسا و مراکز فرهنگی تأسیس کردند.

وی یادآور شد: روابط فرهنگی بین دو کشور ادامه خواهد دشت و سفارت جمهوری ارمنستان آمادگی کامل برای مساعدت و کمک به پیشرفت فرهنگی بین دو کشور دارد.

خبرنگار ایمن سادات موسوی نژاد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.