خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جامعه کلیمی مشارکت در انتخابات را وظیفه ملی می‌داند

رئیس انجمن کلیمیان اصفهان:

رئیس انجمن کلیمیان اصفهان گفت: رئیس جمهوری که با رای بالا انتخاب شود بهتر می‌تواند کشور را اداره کند، چرا که دارای پشتوانه محکم مردمی است و جامعه کلیمی حضور پرشور در انتخابات را وظیفه ملی خود می‌داند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سیون ماه گرفته درباره لزوم مشارکت حداکثری مردم و اقلیت‌های دینی در انتخابات ۲۸ خرداد، اظهار کرد: جامعه کلیمیان ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در انتخابات مختلف مشارکت و حضور گسترده داشته اند و رای خود را با افتخار برای سربلندی ایران به صندوق انداخته اند. در این دوره از انتخابات نیز جامعه کلیمیان حضور پرشور خواهند داشت و کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه ملی هر فرد ایرانی است که در انتخابات شرکت کند، افزود: در انتخابات باید شرکت کنیم و آینده کشور را به دست فردی بسپاریم که صلاحیت لازم را برای اداره کشور و پیشرفت ایران داشته باشد. رئیس جمهوری که با رای بالا انتخاب شود بهتر می تواند کشور را اداره کند چرا که دارای پشتوانه محکم مردمی است.

رئیس انجمن کلیمیان اصفهان، تصریح کرد: البته جا دارد فضای انتخابات رقابتی تر شود تا مشارکت مردم هم افزایش یابد. مناظرات نقش زیادی در ترغیب مردم به شرکت در انتخابات دارند و باید ببینیم هر یک از کاندیداها چه برنامه ای برای اداره کشور دارند.

ماه گرفته گفت: در وهله اول همه ما ایرانی هستیم و بعد یهودی، مسلمان یا مسیحی. بنابراین به دلیل ایرانی بودنمان باید در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشیم و وظیفه ملی خود را به جا آوریم.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور منتخب باید بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را در دستور کار خود قرار دهد. تورم لجام گسیخته امروز قابل قبول نیست و در سیاست خارجی نیز باید به گونه‌ای روابط ایران را با سایر کشورها ترسیم کند که منافع ملی کشور تامین شود.

رئیس انجمن کلیمیان اصفهان درباره انتظار جامعه کلیمی از رئیس جمهور آینده گفت: شرایط اقلیت‌های دینی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشخص شده است و کافی است که این شرایط به طور کامل رعایت شود و تنها خواسته جامعه کلیمی از رئیس جمهور منتخب همین است.

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.